Grupa Eko-Tur Instytut Kształceni Eko-Tur Doradztwo Prawne Eko-Tur Baza Nauczycieli Edurada PrimoPsyche
powrót

Jesteś tutaj: Strona główna \ Biblioteka pedagogiczna \ Budowanie pozycji dyrektora i szkoły - część 3

Budowanie pozycji dyrektora i szkoły - część 3

09:32 22-05-2018

Dla kogo: Dyrektorzy , Nauczyciele

Kategoria: Zarządzanie Oświatą

Budowanie pozycji dyrektora szkoły jest prawdziwym wyzwaniem; procesem, który ze względu na swą złożoność ma często bardziej intuicyjny charakter.

Poprzednie części artykułu znajdą Państwo tutaj i tutaj. 

Budowanie pozycji dyrektora w szkole jest procesem długotrwałym.

Uważam , że dyrektor szkoły powinien koncentrować się na tym, co się wydarza w szkole i na zewnątrz szkoły, a nie na swojej osobie; ponieważ życie szkoły jest odzwierciedleniem jego przywództwa, a wiec szkołę można identyfikować z dyrektorem. Jaki dyrektor taka szkoła.

Od dyrektora zależy atmosfera, jaka panuje w szkole. Jego pozytywne nastawienie, jego empatia, jego optymizm i odpowiedzialność zarażają innych, zarówno pracowników jak i uczniów.

Właściwa i sprawiedliwa motywacja, powoduje wyzwalanie w nauczycielach, ich dobrych stron w pracy. Z chęcią podejmują wtedy różne wyzwania i współpracują oni dla dobra szkoły.

Schludny i estetyczny wygląd połączony z miłym uśmiechem oraz kulturą osobistą emanują na innych i wpływają na podobne zachowania wśród nauczycieli oraz uczniów.

Dobry dyrektor rozwija swoje horyzonty myślowe, współpracuje z nauczycielami dla dobra szkoły. Jest otwarty na ciekawe propozycje i szanuje swoich pracowników.

Budowanie pozycji to ciągła i nieustanna walka o dobre relacje i prawidłowy rozwój szkoły.

Dlatego też dyrektorem powinien zostać człowiek, którego cechuje sumienność,  odpowiedzialność i inteligencja. Zostać dyrektorem może każdy, kto spełnia warunki niezbędne do pełnienia tej ważnej funkcji. Lecz budowanie pozycji dyrektora, to dopiero trudna i nie wyjaśniona w swej całości sprawa. Ktoś może posiadać dużą wiedzę na ten temat lecz dopiero sprawstwo pełnienia tej funkcji pokazuje ludziom i samemu dyrektorowi , czy pasuje on na tym stanowisku, czy jest to dla niego za wysoka poprzeczka, nie do przeskoczenia.

Dlatego stanowisko dyrektora jest przygotowane dla ludzi odważnych, którzy potrafią zmierzyć się z sobą oraz z wymaganiami środowiska. 

LITERATURA:

Wojtaszczyk Katarzyna, Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy uwarunkowania, procesy, pomiar; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012

Ewa Słomkowska - uczestniczka Kursu Zarządzania Oświatą organizowanego przez Niepubliczną Placówkę Doskonalenia Nauczycieli Eko-Tur

Redaktor portalu edurada.pl

Zapraszamy do dyskusji na temat artykułu na naszym facebooku


Dodaj komentarz

Nie możesz pisać komentarzy zanim się nie zalogujesz.. Logowanie tutaj.

Komentarze

Nikt nie skomentował jeszcze tej strony

Subskrybuj komentarze przez RSS na tej stronie | RSS dla wszystkich komentarzy

Zadaj pytanie

x

Zapisz się na newsletter

x