Grupa Eko-Tur Instytut Kształceni Eko-Tur Doradztwo Prawne Eko-Tur Baza Nauczycieli Edurada PrimoPsyche
powrót

Jesteś tutaj: Strona główna \ Biblioteka pedagogiczna \ Planowanie działań promocyjnych szkoły a realizacja międzynarodowych projektów edukacyjnych

Planowanie działań promocyjnych szkoły a realizacja międzynarodowych projektów edukacyjnych

16:21 19-05-2020

Dla kogo: Dyrektorzy , Nauczyciele

Kategoria: Zarządzanie Oświatą , Edukacja za granicą

Jak długofalowe projekty edukacyjne wpływają na promocję szkoły? O tym w dzisiejszy artykule Ewy Reks-Granat. Zapraszamy do lektury.

Realizacja międzynarodowych projektów edukacyjnych, która nie jest pojedynczym przypadkowym działaniem, a wynika z wcześniej zaplanowanej strategii rozwoju szkoły, już z samej swojej specyfiki wpisuje się w budowanie pozytywnego wizerunku, a przede wszystkim sprzyja osiąganiu wysokiej jakości usług edukacyjnych.

Zaplanowanie działań projektowych, a potem ich realizacja, przeprowadza szkołę przez wszystkie etapy ważne dla budowania marki i promowania jej w środowisku dla osiągnięcia celu, jakim jest pozyskanie kandydatów na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Realizacja projektu jest działaniem długoterminowym i podzielonym na wiele etapów:

  • analiza potrzeb i możliwości szkoły,
  • określenie słabych i mocnych stron,
  • pozyskanie do współpracy partnerów zagranicznych i instytucji w środowisku lokalnym, znalezienie partnerów naukowych,
  • współpraca z rodzicami i wewnątrz szkoły,
  • zaplanowanie działań służących realizacji celów projektu,
  • zaplanowanie ewaluacji, zdefiniowanie wskaźników sukcesu
  • określenie działań promujących sam projekt i tych, które służą upowszechnianiu jego rezultatów i wiele innych.

Widać więc, że planując działania promujące szkołę oraz te, które służą realizacji międzynarodowego projektu edukacyjnego mamy wiele wspólnych punktów. O ile jednak promocja szkoły jest działaniem skierowanym na osiągnięcie celu – pozyskanie określonych kandydatów i nasilenie aktywności przypada na czas bezpośrednio poprzedzający rekrutację, o tyle przy realizacji projektów mamy do czynienia z działaniem długofalowym, systematycznym, ukierunkowanym na promocję samego projektu lub jego rezultatów a nie całej szkoły.

Kluczowe wydaje się więc rozwijanie poprzez projekty takich kompetencji i umiejętności uczniów i nauczycieli, które byłyby spójne z misją szkoły i służyły kształtowaniu absolwenta o określonym profilu. W ten sposób, promując projekt i upowszechniając jego rezultaty, szkoła może budować wiarygodną markę, która postrzegana jest jako produkt wysokiej jakości dla specyficznej grupy odbiorców.

Ewa Reks-Granat

Redaktor portalu edurada.pl

Zapraszamy do dyskusji na temat artykułu na naszym facebooku


Dodaj komentarz

Nie możesz pisać komentarzy zanim się nie zalogujesz.. Logowanie tutaj.

Komentarze

Nikt nie skomentował jeszcze tej strony

Subskrybuj komentarze przez RSS na tej stronie | RSS dla wszystkich komentarzy

Zadaj pytanie

x

Zapisz się na newsletter

x