Grupa Eko-Tur Instytut Kształceni Eko-Tur Doradztwo Prawne Eko-Tur Baza Nauczycieli Edurada PrimoPsyche
powrót

Jesteś tutaj: Strona główna \ Biblioteka pedagogiczna \ Walki gigantów: TEAMS czy CLASSROOM?

Walki gigantów: TEAMS czy CLASSROOM?

16:10 12-05-2020

Dla kogo: Dyrektorzy , Nauczyciele

Kategoria: Dobre praktyki , Zarządzanie Oświatą

Zdalne nauczanie trwa w najlepsze, po pierwszych tygodniach chaosu dyrektorzy wielu placówek w całej Polsce podejmują decyzje o zintegrowaniu działań edukacyjnych i zastosowaniu jednej z dwóch najczęściej wykorzystywanych platform.

Czas gaszenia pożarów w edukacji minął – może nie bezpowrotnie, ale w ostatnich dniach sytuacja dosyć się unormowała. Na mocy rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 dyrektorzy szkół mieli zorganizować zdalne nauczanie w swoich placówkach i dostali w tej kwestii absolutnie wolną rękę. To doprowadziło do sytuacji, w której niemal każdy nauczyciel w szkole korzystał z innego rodzaju narzędzia informatycznego do pracy z dzieckiem. Czy to dobrze? Nie do końca, a przynajmniej nie dla ucznia. Wyobraźmy sobie sytuację, w której każdy z członków rady pedagogicznej korzysta z innego, znanego sobie, narzędzia do e-learningu, np. LearningApps, epodreczniki.pl., clickmeeting oraz komunikatorów społecznych typu Messenger lub WhatsApp. Tymczasem uczeń, mając kilkunastu nauczycieli uczących, musi dostosować się do każdego z nich, co w praktyce może oznaczać konieczność wielokrotnego przełączania się pomiędzy różnymi narzędziami. Musi także pamiętać, aby wysyłać każdemu nauczycielowi zadania, prace, odpowiedzi wedle ustalonego z nim sposobu. To naprawdę trudne i powoduje w głowie ucznia chaos. Właśnie z tego powodu wielu dyrektorów w całej Polsce podjęło lub nosi się z zamiarem podjęcia decyzji o zintegrowaniu działań edukacyjnych w obrębie jednego narzędzia. Coraz częściej słyszymy, że szkoła wykorzystuje tzw. TEAMS lub rozpoczyna pracę w CLASSROOM. O czym mowa?

Otóż dwaj giganci informatyczni, czyli Microsoft oraz Google opracowali narzędzia do pracy zdalnej, przystosowane specjalnie dla edukacji. Microsoft opracował portal OFFICE 365 a Google przygotował pakiet nazwany G-suite. Obie propozycje świetnie nadają się do wykorzystania w systemie e-learningu, pod warunkiem, że wybór, którego dokona dyrekcja będzie po pierwsze, obejmował wszystkich nauczycieli, a po drugie, będzie to wybór świadomy, polegający na przynajmniej elementarnej wiedzy na temat działania obu narzędzi. TEAMS (z ang, zespoły, drużyny) o których wcześniej wspomnieliśmy, należą do pakietu OFFICE 365 i są tylko jedną wybraną funkcją spośród całej gamy różnych programów, pozwalających kompleksowo zarządzać zdalnym nauczaniem. Dokładnie tak samo wygląda sprawa z CLASSROOM (z ang. klasa). W obu przypadkach dostajemy do dyspozycji narzędzia, dzięki którym, m.in.:

  • Zbierzemy wszystkie klasy, w których uczymy, w jednym miejscu,
  • Będziemy mogli nawiązywać z uczniami stały kontakt a system poinformuje każdego o przesłanej przez nas wiadomości czy materiałach,
  • Zaplanujemy całą lekcję, w tym: przygotujemy wszystkie niezbędne treści kształcenia,
  • Przygotujemy pakiety edukacyjne zawierające także materiały multimedialne,
  • Zaplanujemy i przeprowadzimy videolekcję, w trakcie której uczniowie nas będą mogli zobaczyć i usłyszeć,
  • Przygotujemy i przeprowadzimy kartkówki, sprawdziany wiedzy, testy a w wielu przypadkach system komputerowy policzy za nas punkty,
  • Będziemy mogli prowadzić konsultacje merytoryczne online,

Warto zatem rozważyć wybór takiego rozwiązania, ponieważ dzięki niemu możemy stworzyć własną e-szkołę, zarządzanie którą jest o wiele łatwiejsze niż w sytuacji całkowitego rozproszenia. O tym, jak to zrobić krok po kroku możecie dowiedzieć się Państwo w trakcie naszych szkoleń, na które serdecznie zapraszamy.

Anna Kozimor-Cyganik

Zapraszamy do dyskusji na temat artykułu na naszym facebooku


Dodaj komentarz

Nie możesz pisać komentarzy zanim się nie zalogujesz.. Logowanie tutaj.

Komentarze

Nikt nie skomentował jeszcze tej strony

Subskrybuj komentarze przez RSS na tej stronie | RSS dla wszystkich komentarzy

Zadaj pytanie

x

Zapisz się na newsletter

x