
Karolina Isio-Kurpińska
Redaktorka naczelna Edurady, autorka artykułów dla rodziców. Tłumaczka oraz nauczycielka angielskiego.
Trenerka umiejętności psychospołecznych, psychoterapeutka, Redaktorka naczelna Edurady
Jako trenerka umiejętności psychospołecznych specjalizuję się w komunikacji, mediacjach, negocjacjach, ale również szeroko pojętym budowaniu dobrostanu – ukończyłam studia podyplomowe na Wydziale Psychologii UW – Psychologia Pozytywna w Praktyce.
Jestem w trakcie 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego w Szkole Psychoterapii Ośrodka Edukacji i Pomocy Psychologicznej INTRA (szkoła rekomendowana przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne), ukończyłam również podstawowe szkolenie w zakresie krótkoterminowej terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR). Pracuję w nurcie humanistycznym, skoncentrowanym na osobie.
Pracuję z osobami potrzebującymi wsparcia w trudnych momentach życiowych.
Szczególnie ważna jest dla mnie praca z rodzicami na wszystkich etapach ich rodzicielskiej drogi; mam również doświadczenie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością.
Z pierwszego wykształcenia jestem anglistką i przez wiele lat pracowałam jako nauczycielka angielskiego w liceach i szkołach językowych. Obecnie realizuję się zawodowo jako wykładowczyni Instytutu Kształcenia Eko-Tur.
Mam zaszczyt być również redaktorką naczelną portalu Edurada. Odpowiadam za redakcję ukazujących się artykułów, a ponadto sama piszę teksty, głównie skierowane do rodziców dzieci i młodzieży w wieku szkolnym.
Szczególnie ważnym tematem jest dla mnie komunikacja, którą uważam za podstawę wszelkich relacji międzyludzkich i sposób na rozwiązanie większości problemów. Zajmuję się szkoleniami na temat komunikacji dla różnych grup zawodowych.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą – rodzina jest moją najważniejszą pasją. Ponadto fascynuję się rozmaitymi zjawiskami w popkulturze, literaturą anglojęzyczną i amerykańskimi serialami, szczególnie o tematyce medycznej. Marzę o podróżach.
W Eko-Turze prowadzę szkolenia dla rad pedagogicznych oraz Kursy Edukatorskie.
Specjalizuje się w zakresie:
Agresja: jak jej zapobiegać, jak sobie z nią radzić
Edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych
Dostosowanie wymagań, metod oraz form pracy
Dziecko z wadą słuchu w szkole
Wspieranie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Indywidualizacja procesu nauczania
Metody aktywizujące jako sposób na wdrożenie kompetencji kluczowych
Nauczyciel jako lider i przewodnik - Kapitanie, mój kapitanie!
Uczniowie z zaburzeniami Integracji sensorycznej
Praca z uczniem z zaburzeniami spektrum autyzmu
Plan daltoński jako narzędzie faktycznej indywidualizacji procesu nauczania
Mediacje i trudne rozmowy z rodzicami
Automotywacja w pracy nauczyciela