
Podsumowanie projektu „Edukacja dla wszystkich”
Dla kogo: Dyrektorzy , Nauczyciele
Dzisiejszym artykułem zamykamy cykl poświęcony omówieniu i analizie ministerialnego dokumentu poświęconego nowemu modelowi edukacji włączającej: „Edukacja dla wszystkich”. Skupimy się na opisaniu harmonogramu działań i wskazaniu, w którym punkcie obecnie się znajdujemy.
Dzisiejszym artykułem zamykamy cykl poświęcony omówieniu i analizie ministerialnego dokumentu poświęconego nowemu modelowi edukacji włączającej: „Edukacja dla wszystkich”.
Skupimy się na opisaniu harmonogramu działań i wskazaniu, w którym punkcie obecnie się znajdujemy.
Rok 2020 był czasem opracowania wersji „Modelu Edukacji dla Wszystkich” do konsultacji społecznych. Odbywały się konferencje, warsztaty, seminaria upowszechniająco-konsultacyjne. Celem tych spotkań miało być między innymi badanie praktyk włączających
w szkołach i placówkach oświatowych.
Na rok 2021 przewidziano konsultacje społeczne modelu i przyjęcie jego ostatecznej wersji.
Prowadzone będą prace legislacyjne. Dla nauczycieli, rodziców oraz kadry pedagogicznej przygotowane zostaną i udostępnione poradniki metodyczne w zakresie codziennej praktyki włączającej w szkołach. Nadal odbywać się będą konferencje, warsztaty, seminaria upowszechniająco-konsultacyjne.
Trwać będzie kampania upowszechniająca i działania podnoszące świadomość.
Wejście w życie zmienionych przepisów planuje się na 2022 rok.
W ramach konferencji, warsztatów, seminariów upowszechniająco-konsultacyjnych zakłada się wsparcie poszczególnych podmiotów we wdrażaniu zmian.
Działania wdrożeniowe ujęte są w następujących obszarach:
- Dostępne środowisko nauczania-uczenia się oraz rola i zadania placówek specjalistycznych (SCWEW, CDR)
- Uczenie się i nauczanie oraz ocena potrzeb i postępów osób uczących się (OF, ocenianie, instrumenty wsparcia, materiały dydaktyczne i metodyczne)
- Wczesna pomoc i wychowanie przedszkolne (międzyresortowe WWR)
- Doradztwo zawodowe, kształcenie w zawodzie i wejście na rynek pracy (tranzycja, LLL, ścieżki KZ)
- Przygotowanie i rozwój zawodowy kadr (kadry pedagogiczne, niepedagogiczne i specjalistyczne)
- System zapewniania jakości. Planowanie rozwoju przedszkola/szkoły (dane, wskaźniki, badania)
- Finansowanie zadań oświatowych (uproszczenie mechanizmów, autonomia szkół)
Zapraszamy do dyskusji na temat artykułu na naszym facebooku
-
Inne artykuły autora
Dodaj komentarz
Nie możesz pisać komentarzy zanim się nie zalogujesz.. Logowanie tutaj.
Komentarze
Nikt nie skomentował jeszcze tej strony
Subskrybuj komentarze przez RSS na tej stronie | RSS dla wszystkich komentarzy