Kiedy o 19 wychodzę ze sklepu w rozgwieżdżoną noc, robi mi się smutno. Lubię złotą, polską jesień, ale te wczesne i chłodne wieczory nie nastrajają optymizmem. Jeszcze za wcześnie by palić w kominku, pozostaje więc narzucić kurtkę, a po powrocie do domu wytrzepać zakurzony pled leżący na oparciu kanapy i zawinąwszy się weń, oddać lekturze Edurady. A Edurada na przekór pogodzie w tym tygodniu zachęca Państwa do podjęcia trudnych tematów. Trzeba wszak zmobilizować wszystkie siły witalne, intelektualne i emocjonalne, aby nie dać się jesiennemu przygnębieniu!
W poniedziałek proponujemy Państwu pierwszą część tekstu Krysytyny Budzianowskiej „Edukacja wobec przemocy w świetle analizy podręczników historii”. Pogłębiona analiza podręczników historii pod kątem niezwykle aktualnego problemu, jakim jest edukacja wobec przemocy jest fascynująca, stymulująca intelektualnie i – mamy nadzieję – prowokująca do dyskusji. Zachęcamy do śledzenia kolejnych części artykułu przez trzy poniedziałki i do dzielenia się wrażeniami z lektury.
Wojciech Turewicz w nieodmiennie osobistym felietonie kontynuuje temat uczciwości i wiary w ludzi, tym razem rozszerzając go na kolejne zawody społecznego zaufania. Zapewne odnajdą się Państwo w opisywanej przez niego sytuacji.
W środę Małgorzata Kuśmierczyk podzieli się z Państwem swoimi przemyśleniami na temat niebezpieczeństw związanych z powszechnym dostępem do Internetu, zaś w czwartek Grażyna Tobolska z właściwą sobie wrażliwością pochyla się nad tak zwanym „uczniem trudnym” w najmłodszych klasach szkoły podstawowej.
W piątek tradycyjnie zapraszamy do lektury rodziców, ale tym razem również nauczycieli, dyrektorów i wszystkie osoby, które miewają kontakt z nastolatkami. Monika Zdrzyłowska poprowadzi nas przez meandry psychiki i emocjonalności młodego człowieka w okresie dojrzewania – ten tekst to pozycja obowiązkowa!
Zachęcamy Państwa do lektury i dzielenia się z nami Waszymi przemyśleniami. Nie dajmy się jesiennej chandrze!