Czy i Państwu tak trudno wrócić do obowiązków po leniuchowaniu? A może leniuchowanie szybko się nudzi i aż chce się znów zająć czymś konstruktywnym? Ja sama jestem mocno rozdarta: z jednej strony uwielbiam swoją pracę, ale z drugiej… tyle książek jeszcze do przeczytania! Tak czy owak spokojny styczeń pozwolił zebrać siły i z pełną energią zabieramy się do pracy – w tym tygodniu Edurada będzie głównie szukać odpowiedzi na pytania!
Zaczynamy od tekstu Macieja Biernackiego, który powinien właściwie stanowić przyczynek do dyskusji o kierunkach, w jakich rozwija się współczesna szkoła. Przeczytałam go z zapartym tchem i nie mogę przestać myśleć o poruszonych przez autora tematach… Może i Państwa ten tekst zainspiruje? Napiszcie proszę co sądzicie o rozwoju oświaty, a my chętnie opublikujemy Wasze opinie!
We wtorek Wojciech Turewicz porusza kolejne istotne pytanie: pytanie o istotę relacji między przełożonym a zespołem. Jaka jest rola dyrektora? Jakie są prawa pracownika? Czy ważniejsza jest spontaniczność czy przestrzeganie reguł? Zachęcam do lektury felietonu pod wiele mówiącym tytułem „Szacunek i uznanie”.
Środa to znów dzień odpowiadania na pytania. Tym razem na naszych łamach zagościmy znów Jolantę Fiedeń-Zabłotny z działu Doradztwa Prawnego Grupy Eko-Tur. Dowiemy się, jakie są prawa dyrektora w przypadku rozpowszechniania na jego temat nieprawdziwych informacji. W dobie Internetu to niezwykle ważny temat.
W czwartek pochylimy się nad coraz powszechniejszą kwestią obecności w polskich szkołach uczniów z innych kręgów kulturowych. Dzieci uchodźców, dzieci emigrantów, dzieci dyplomatów – jak sprawić, aby poczuły się dobrze? Jak pomóc im się odnaleźć w polskiej szkole? Jakie są ich potrzeby i potencjalne problemy? Michał Kurpiński odpowie na najważniejsze pytania o uczniów obcych kulturowo.
W piątek zaś wracamy do tematu choroby afektywnej dwubiegunowej, tym razem skupiając się na nastolatkach. To właśnie w wieku kilkunastu lat zaburzenia psychiczne „lubią” się ujawniać po raz pierwszy. Ray Grant podpowie na co zwracać uwagę, co może niepokoić, a w przypadku diagnozy – jak wesprzeć młodego człowieka.
Jak Państwo widzą, Edurada pracuje pełną parą, a nasi autorzy dostarczają wciąż nowe, fascynujące tematy do przemyśleń. Życzymy przyjemnej i pożytecznej lektury i bardzo liczymy na Państwa odzew w komentarzach lub własnych artykułach