Praca w szkole, wychowanie i nauczanie młodzieży, to niezwykle odpowiedzialne zadanie o znaczących konsekwencjach. Nic więc dziwnego, że działaniami nauczycieli i wychowawców kieruje tak wiele przepisów, rozporządzeń i ustaw, zaś ich codzienna praca podlega nadzorowi dyrektora. W tym tygodniu zatem skupimy się na zmianach, jakie ustawodawca wprowadził w ostatnim czasie do aktów prawnych regulujących działanie szkół i placówek oraz proces wychowawczo-dydaktyczny.
W poniedziałek zatem, w związku ze zmianami w rozporządzeniach dotyczących szeroko pojętej pomocy psychologiczno-pedagogicznej, Krystyna Budzianowska prezentuje temat wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia. W tym tygodniu informacja o zmianach w tym zakresie, a już a tydzień – wzór dokumentu: arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia.
We wtorek kontynuujemy rozpoczęty tydzieńtemu temat dyrektora – lidera. Tym razem wraz z autorką rozważamy, która z teorii zarządzania będzie miała największe zastosowanie w placówce oświatowej.
W środę – nadzór pedagogiczny. Co zmieniło się w tym zakresie w tym roku, na co zwracać uwagę – o tym Anna Borowa. Temat będziemy kontynuować za tydzień.
W czwartek rozpoczniemy trójodcinkowy cykl artykułów Haliny Szymańskiej, niekwestionowanego autorytetu w dziedzinie prawa oświatowego, na temat zmian w aktach prawnych dotyczących szkoły właśnie.
W piątek zaś, kontynuując temat emocji u dzieci – realny problem frustracji, jaką mogą odczuwać uczniowie, oraz jej skutków, w odświeżonym artykule Anny Polak.
Polecamy i zapraszamy do lektury!