Joanna Kocon
Dlaczego została nauczycielem?
Z potrzeby serca.
I nawet jeśli brzmi to górnolotnie, taka jest prawda.
Fascynuje mnie człowiek, jego rozwój.
Lubię ludzi, lubię pracę z nimi.
Wspieranie innych na drodze ich rozwoju, choć czasami bywa trudne, daje mi ogromną radość.
O sobie mogę powiedzieć: Taki ze mnie zwykły nauczyciel, ale niezwykli są moi uczniowie.
Ja – nauczyciel
Lubię ludzi
Szanuję ludzi
Czy są mali
Czy są duzi
Grubi
Chudzi
Piegowaci
Grzeczni
Mili
Czy pyskaci
Jedno w ludziach
Się nie zmienia
– Pragną ciepła, zrozumienia
Uczeń
Rodzic
Nauczyciel
Czy dyrektor też na szczycie
Ja
Mam uczyć
Wychowywać
Wspierać
Wzmacniać
I… nazywać
Człowiek ze mnie – nauczyciel
Chcę porządnie przeżyć życie.
Maria Szostak
Dlaczego zostałam nauczycielką?
Moja wychowawczyni – Danusia –dała mi przykład, jak można się cieszyć pracą z dziećmi, nawet kiedy była bardzo chora. Nauczyła mnie wrażliwości na drugiego człowieka. Otworzyła mi swoim przykładem drogę mojego pięknego zycia zawodowego, którego nie zamieniłabym na żadne inne. Dzisiaj serdeczne spotkania z moimi wychowankami to dla mnie największa nagroda. Dziękuję wszystkich, których spotkałam w mojej zawodowej pasji.
Danuta Sawicka
Inspiracją do wykonywania zawodu nauczycielskiego była moja nauczycielka wychowanai fizycznego z liceum. Były również powody rodzinne, ale zdecydowanie w mniejszym stopniu. Po latach wiem, że był to właściwy wybór, o czym świadczy moja 29-letnia praca w tej samej placówce, której jestem absolwentką.
Jolanta Rzepka
Lubię uczyć i dzielić się swoją wiedzą. Miewam poczucie, że niedostatecznie wykorzystałam najlepszy czas do nauki, mogłam nauczyć się więcej, i podczas kontaktów z uczniami stale im to uzmysławiam. Zachęcam do odważnych wyborów, poszukiwania swojej drogi Pociąga mnie praca z dziećmi, ich plastyczność umysłu, otwartość. Moja mama była nauczycielką i jako przedszkolak często uczestniczyłam w lekcjach, kiedy przedszkole akurat nie działało.
Joanna Kucharczyk
Bardzo lubię dzieci i lubię z nimi pracować. Sprawia mi radość, przyjemność i satysfakcję, kiedy w oczach ucznia widzę, że rozumie, o co mi chodzi.
Bożena Brzozowska
Wybór zawodu nauczyciela był przypadkowy. Początkowo myślałam o zmianie. Przyszedł czas, kiedy postanowiłam zmienić moje nastawienie. Tym sposobem jestem bardzo zaangażowana zawodowo: uczestniczę w szkoleniach, wprowadzam zmiany w mojej szkole… i ciągle nie mam dosyć. Lubię to, co robię. O tym wiedziała od początku moja podświadomość. Dlatego zostałam nauczycielem.
Izabela Nowacka
W szkole podstawowej spotkałam nauczycieli-pasjonatów, którzy stali się moimi wzorcami osobowymi, autorytetami i … przyjaciółmi. Najpierw była to wychowawczyni w klasach 1-3, a potem polonistka w klasach 7 i 8. To ostatnie spotkanie zadecydowało o wyborze przedmiotu, którego uczę. Przekonanie o poprawności wyboru zawodu i posiadaniu do niego predyspozycji ugruntowałam podczas mojej aktywności w ZHP (byłam instruktorem zuchowym, a potem szkoliłam drużynowych). Ta przygoda wyposażyła mnie w umiejętności bardzo przydatne w pracy zawodowej, m. In: umiejętność opanowania grupy, poczucie czasu podczas zajęć, zdolność do pewnej improwizacji w zależności od potrzeb, umiejętność „wyjścia poa katedrę”
Radosław Kotowicz
– Chciałem mieć wpływ na edukację młodzieży
– Konsekwencja postaw nauczycieli w mojej edukacji
– Chciałem mieć wpływ na organizację szkoły
– Moje zainteresowania
Alina Banaszak
Dlaczego zostałam nauczycielką?
„Obciążenie genetyczne” – członkowie mojej najbliższej rodziny również są lub byli nauczycielami.
Zawsze lubiłam kontakt z drugim człowiekiem i praca na rzecz innych i dla innych sprawia mi prawdziwą radość.