Mam nadzieję, że z przyjemnością pochylili się Państwo nad artykułami w naszym „tygodniu patriotycznym” – myślę, że zarówno teksty, jak i dyskusja, którą wywołały, były niezwykle interesujące. Znaczenie patriotyzmu dla młodzieży, budowanie świadomości społecznej i obywatelskiej wśród młodych ludzi – to kwestie zawsze aktualne i bardzo istotne, mam zatem nadzieję, że będziemy w Eduradzie do nich wracać.
Ponieważ ważne jest dla nas również budowanie wrażliwości społecznej wśród naszych uczniów, chcemy zwrócić Państwa uwagę na propozycję Polskiej Akcji Humanitarnej i jej program dla szkół. Ci z Państwa, którzy śledzą nas na Facebooki, mieli już okazję przeczytać o tych działaniach, zależy nam jednak, aby informacja zatoczyła jak najszersze kręgi:
Kampania edukacyjna „Niosę pomoc” daje szkole możliwość konkretnego włączenia się w działania PAH, dzięki którym dzieci i dorośli – ofiary konfliktów zbrojnych i katastrof naturalnych mogą odzyskać godne warunki życia.
Celem kampanii jest dotarcie do młodzieży w szkołach w Polsce z ważnym przekazem, że nie należy być obojętnym wobec cierpienia ofiar konfliktów zbrojnych i katastrof. Ludzkie nieszczęście powinno zawsze spotkać się z odpowiedzią. Skutecznie pomaganie jednak wymaga wiedzy. Nasza kampania jest więc również o tym, jak mądrze pomagać, kiedy i przez kogo udzielana jest pomoc humanitarna i na jakich zasadach.” Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: http://www.pah.org.pl/nasze-dzialania/541/niose_pomoc.
A co w tym tygodniu w Eduradzie? Praca, praca, praca! W poniedziałek zaczynamy nowy cykl artykułów: Krystyna Rubiec-Masalska, nauczycielka języka angielskiego i egzaminatorka maturalna, pisze o egzaminie maturalnym z języka obcego. W jej tekstach znajdą Państwo rzetelny, merytoryczny opis formuły egzaminu (ustnego, pisemnego podstawowego i rozszerzonego) oraz bardzo praktyczne porady na jakie elementy zwracać uwagę uczniów, aby pomóc im uzyskać jak najlepszy wynik. Do matury jeszcze dużo czasu, dlatego te teksty ukazują się już dziś – aby nauczyciele i uczniowie mieli czas na wprowadzenie w życie zaleceń i przećwiczenie najważniejszych elementów. Sukces naszych abiturientów jest naszym sukcesem!
We wtorek Wojciech Turewicz znów zabiera nas nad Bug, który tym razem staje się punktem wyjścia do rozważań o historii, o współistnieniu, nienawiści i przebaczaniu… Warto przeczytać i przemyśleć. Mocny tekst i niezwykle aktualny.
W środę – korespondencja z Wielkiej Brytanii. Anna Głogowska, pracująca w szkole specjalnej w Manchesterze, dzieli się z Państwem swoimi doświadczeniami i pisze, czego nauczyła ją praca na obczyźnie. Bardzo zachęcam do lektury tego tekstu, szczególnie osoby zainteresowane tematem oceniania kształtującego – tu opis jego działania w praktyce!
Czwartek poświęcamy ostatniemu artykułowi skierowanemu do nauczycieli poszukujących pracy. Tym razem Artur Foremski rozmawia z Włodzimierzem Włodarskim, prezesem Stowarzyszenie Dyrektorów Szkół Średnich, o tym, jaka jest rola dyrektora we wspieraniu zwolnionego nauczyciela. Polecam lekturę tego artykułu i podkreślam, że choć nasz cykl się kończy, nie kończy się wsparcie Grupy EKO-TUR dla nauczycieli w potrzebie: proszę pamiętać, że nasza Baza Nauczycieli Poszukujących Pracy działa cały czas i daje realną pomoc i wsparcie!
Natomiast w piątkowym artykule dla rodziców wrócimy do tematu pieniędzy: Michał Kurpiński podzieli się przemyśleniami na temat dawania dzieciom kieszonkowego – czy warto, po co, ile?
Zapraszamy do kolejnego tygodnia z Eduradą: do lektury i aktywnego komentowania!