W tym roku mamy okazje dokładnie poznać znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”. Mieliśmy wiosenne burze, huraganowe wiatry, ulewy, słoneczne przedpołudnia i wysokie temperatury, przygruntowe przymrozki, a nawet śnieg! Kalendarz jednak nie kłamie: w czwartek oficjalnie witamy kalendarzową wiosnę, od tej pory może być już tylko lepiej!
Kolejny tydzień w Eduradzie zapowiada się jak zwykle ciekawie i inspirująco, mamy nadzieję, że nasi czytelnicy znajdą i wybiorą coś dla siebie. Co zatem w tym tygodniu?
W poniedziałek kontynuujemy temat teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera – dla tych, którzy go znają, ku przypomnieniu, dla tych, dla których jest nowy – ku inspiracji. Pamiętajmy, ze indywidualizacja nauczania według potrzeb, preferencji i modalności naszych uczniów może przynieść spektakularne korzyści zarówno dla dzieci, jak i dla nas – ze zmotywowanymi uczniami pracuje się łatwiej i przyjemniej!
We wtorek kończymy i podsumowujemy temat grup zadaniowych w ramach rady pedagogicznej. Mamy nadzieję, że lektura cyklu sprawi, że praca w zespołach stanie się bardziej efektywna i mniej konfliktogenna.
W środę – znów kompetencje kluczowe. Wprawdzie ich rozwijanie pojawia się dopiero w podstawie programowej dla szkoły podstawowej, ale nasza autorka zwraca uwagę, że już w przedszkolu powinniśmy zwrócić uwagę na ich wprowadzanie do codziennej pracy. Jak i kiedy – o tym w tę i kolejną środę.
W czwartek rozpoczynamy kolejny „dyrektorski” temat: nadzór pedagogiczny. Wszyscy wiemy, że jest zadaniem dyrektora, ale jakie są jego cele? Jak powinien przebiegać? Jakie akty prawne go regulują? Przeczytajcie Państwo w czwartek – ten i kolejne.
W piątek wreszcie wracamy do cyklu wykładów Wojciecha Turewicza o komunikacji interpersonalnej: tym razem zajmiemy się tematem negocjacji i etapów , a jakich przebiegają.
Życzymy słonecznego tygodnia, wiosny za oknem i w sercu, oraz pożytecznej lektury!