Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży rozpatrzono informację ministra edukacji na temat edukacji włączającej i przeanalizowano działania podjęte w poprzednich latach wraz z ich wpływem na efekty kształcenia,
Resort reprezentowała wiceminister Izabela Ziętka. „W tej chwili w kierownictwie bardzo mocno rozmawiamy o koncepcji edukacji włączającej, która nie jest dla nas ideologią (…). To nie jest ideologia. Edukacja włączająca to rzeczywistość” – podkreśliła. Dodała, że obecnie „mamy więcej dzieci z orzeczeniami w szkołach ogólnodostępnych, niż w szkołach specjalnych”.
Edukacja włączająca ma być rozwiązaniem dla nauczyciela, ucznia i rodzica
„I to jest odpowiedź na konkretne potrzeby konkretnego dziecka, które ma problem natury społecznej, gdzie występują zaburzenia psychiczne, niepełnosprawność intelektualna lekkiego stopnia. Wiele z tych dzieci znajduje się w szkołach ogólnodostępnych i edukacja włączająca ma być rozwiązaniem dla nauczyciela, ucznia i rodzica; by dziecko mogło chodzić do szkoły najbliżej jego miejsca zamieszkania” – powiedziała wiceszefowa MEN. Czytaj więcej: https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/nowa-podstawa-programowa-od-2026-r-beda-zmiany-w-edukacji-wlaczajacej,542817.html