- Przygotowanie
Ten etap, właściwie jako jedyny, w największej mierze polega na aktywności nauczyciela. Do jego zadań należy zadbanie o to, aby proces uczenia się przebiegł jak najlepiej, bez większych trudności. Aby mogło się to stać, uczący powinien poświęcić czas na refleksję i w pierwszej kolejności dobrze przemyśleć, jakie efekty kształcenia mają nabyć uczniowie. Dopiero kolejnym krokiem jest sprecyzowanie obszaru tematycznego i wstępne określenie problemu, który postawi przed uczniami. Ważne, aby intrygował, ciekawił i motywował do poszukiwań rozwiązań, a także aby był sformułowany w sposób bliski realnemu życiu uczniów. Istotne jest też, aby problem był dostosowany do ich możliwości poznawczych.
Do tego etapu należy także podział i zawiązanie małych grup. Aby praca na kolejnych etapach przebiegała bez zakłóceń, grupy powinny przyjąć kontrakt, czyli określić zbiór zasad dotyczących współpracy. Na początku uczniowie powinni się także dowiedzieć ,co i jak będzie oceniane w czasie tego procesu…. Czytaj dalej u źródła: https://proszepani.com/2023/01/25/jak-uczyc-krytycznego-myslenia-w-szkole-problem-based-learning-w-praktyce/