Kiedy za oknem świeci słońce i śpiewają ptaki, od razu bardziej chce się żyć, pracować, cieszyć się… Dłuższe dni również sprzyjają poprawie nastroju: nie wstajemy już po ciemku, a niektórym udaje się też wrócić z pracy jeszcze „za widoku”. Wiem, że wczesne wiosenne słońce bywa zdradliwe, że łatwo teraz o przeziębienie, że alergicy zaczynają cierpieć, że jeśli zima wróci, to problem z wegetacją roślin mamy pewny… Wolę jednak skupić się na tym, jak fajnie jest zamknąć oczy, poczuć słońce na powiekach i z uśmiechem zabrać się do pisania artykułu wstępnego do Edurady.
Ostatni tydzień lutego w Eduradzie zapowiada się niezwykle ciekawie. Rozpocznie go Bogdan Żerkowski, który w swoim artykule sygnalizuje istotne zmiany dotyczące ochrony danych osobowych. Tekst i informacje bardzo ważne dla dyrektorów szkół, zachęcamy do lektury, która z kolei może zachęci Państwa do udziału w szkoleniach Instytutu Kształcenia Eko-Tur.
We wtorek Wojciech Turewicz zabiera nas na wycieczkę. Będziemy zwiedzać i zachwycać się… i krytykować. Nasz felietonista zadaje przewrotne pytanie: Czy zazdrość mnie wzbogaca? Zachęcam do lektury – mam poczucie, że zazdrość jest uczuciem znanym choć pobieżnie większości ludzi.
W środę zachęcam do lektury doskonałego tekstu Beaty Jeziorskiej na temat ucznia z trudnościami. Coraz więcej uczniów w szkołach masowych wymaga wsparcia w codziennej pracy edukacyjnej, coraz większe znaczenie ma indywidualizacja procesu nauczania. Jak to robić, aby być skutecznym i faktycznie wspierającym? Dlaczego jest to tak ważne? Lektura obowiązkowa!
W czwartek wraca na nasze łamy dawno nie widziany Artur Foremski, który pochyli się tym razem nad tematem etyki zawodu nauczyciela. Temat ten wrócił ostatnio w negatywnej odsłonie w kontekście dyskusji o wymiarze pracy i obowiązkach nauczycieli. Mam nadzieję, że artykuł będzie stanowił przyczynek do dyskusji na ten niezwykle ważny temat – dyskusji pokojowej i konstruktywnej.
Piątek to w Eduradzie dzień dla rodziców, tym razem jednak artykuł ma rodziców w tytule, a skierowany jest bardziej do nauczycieli: dotyczy mianowicie współpracy między rodzicami a szkołą. Czego oczekują rodzice? Co mogą zrobić nauczyciele? Czemu ta współpraca nie zawsze układa się jak należy? To temat niezwykle ważny i na pewno będziemy do niego w Eduradzie wracać.
Życzę zatem miłej i pożytecznej lektury, ale również znalezienia czasu na wiosenny spacer w słońcu. Walczmy z pozimowym spadkiem formy. Dobrego tygodnia!