Szkoły bez prac domowych: Rok po wprowadzeniu zakazu – jakie są efekty i czy coś w ogóle sie zmieniło…?

Szefowa MEN, zapowiedziała przeprowadzenie ewaluacji dotyczącej funkcjonowania nieobowiązkowych prac domowych oraz ich wpływu na wyniki edukacyjne. Ministerka dodała, że resort będzie współpracować z nauczycielami, aby ci mieli poczucie, iż zadawanie prac domowych nadal jest możliwe. 1 kwietnia minie rok od wprowadzenia nowych przepisów.

Podsumowując rok obowiązywania tych zmian szefowa MEN powiedziała w piątek, że prace domowe stały się nieobowiązkowe i nie są oceniane, „natomiast prace domowe są i są zadawane”.

W rozmowie z dziennikarzami zaznaczyła jednocześnie, że to, w jaki sposób nauczyciele pracują, „to jest kawałek autonomii zawodu nauczyciela”. „Mam świadomość, że danie im autonomii i wypracowania dobrych metod jest podstawą” – powiedziała Nowacka.

„Mamy poczucie, że jeszcze więcej pracy, również ze strony ministerstwa, będzie wymagało przekazanie wszystkim nauczycielom tego, jak ten mechanizm można wykorzystywać, by dobrze egzekwować wiedzę” – dodała. Zapowiedziała też ewaluację tego, „w jaki sposób nieobowiązkowość działa, jaki przynosi efekt edukacyjny, jak wpływa na dobrostan dzieci”. Czytaj więcej: https://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/9766516,brak-prac-domowych-w-szkolach-jakie-efekty-przyniosly-zmiany.html

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone *