Niby jeszcze luty, niby kalendarzowo zima, ale to co się dzieje za oknem napawa nadzieją i daje chęć do życia. Wysokie temperatury! Przebłyski słońca! Bazie! Krótki spacer w taką pogodę daje energię do pracy i nauki – i zachęca, by znów gdzieś wyjść. Mamy nadzieję, że pomiędzy spacerami i cieszeniem się tą zimową wiosną znajdą Państwo chwilę czasu na lekturę naszych propozycji.
W Eduradzie bowiem, czy mróz czy wiosna, nieustająco ciekawe propozycje i ważne tematy.
W tym tygodniu kontynuujemy temat grup zadaniowych w Radzie pedagogicznej, który będzie nam towarzyszył jeszcze przez kilka tygodni – dobrze zorganizowana praca w ramach zespołu to połowa sukcesu dyrektora, zatem polecamy i zapraszamy do przeczytania we wtorek jak naszą Radę na grupy dzielić.
Kontynuujemy również – w poniedziałek – temat kompetencji kluczowych i zasadności ich rozwijania. Co się w tej dziedzinie zmieniło, które kompetencje są najważniejsze, a które można „odpuścić” (pytanie podchwytliwe!) oraz jak się do tego zabrać na co dzień, pisze znów Izabela Nowacka już w poniedziałek.
Dwie ostatnie środy poświęciliśmy przypominaniu idei edukacji włączającej, w tę zaś pochylamy się nad zajęciami przygotowanymi specjalnie dla uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności. Jaki jest cel zajęć rewalidacyjnych, co powinno się na nich dziać, kto je prowadzi i po co – o tym w środę nasza ekspertka w dziedzinie uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, Krystyna Budzianowska.
W czwartek zaczynamy nowy temat, bardzo na czasie, bo już za chwilę rozpocznie się rekrutacja do szkół: promocja szkoły. Czy działania marketingowe powinny szkoły w ogóle dotyczyć, a jeśli tak, jak je zorganizować, zaplanować i kto powinien być za nie odpowiedzialny? O tym w czwartek.
W piątek zaś kontynuujemy przypominanie tekstów Wojciecha Turewicza o komunikacji interpersonalnej – nieustająco ważnych i na czasie!
Życzymy słonecznego tygodnia i pożytecznej lektury!