Z krzyżackim pozdrowieniem!

Wiedząc, że tytuły mają moc zachęcania do lektury tekstu, mój dziś wybrałam przewrotnie.

Dzisiejszy artykuł wstępny pisałam w Malborku, dokąd popchnęły mnie obowiązki zawodowe. Otoczona pięknem surowego gotyku i wszechobecną historią, nie mogłam powstrzymać się przed umieszczeniem w moim artykule tradycyjnego „Tamtaraddei!”. Przyznam, że jestem coraz bardziej zachwycona pięknem i różnorodnością naszego kraju – mając okazję oglądać znane i mniej znane miejsca poza okresem turystycznym doceniam ich wyjątkową wartość. To prawda, że podróże kształcą!

Kształci również lektura Edurady – nieodmiennie ciekawa, nieodmiennie na najwyższym merytorycznym poziomie. Ważne tematy w tym tygodniu, połączone wspólnym przesłaniem: szacunek i pozytywne wsparie dla drugiego człowieka. Czyż nie są to najistotniejsze wartości?

W poniedziałek kontynuujemy temat współpracy z rodzicami rozpoczęty w piątkowym tekście. Tym raem oddajemy głos Grażynie Tobolskiej, która podzieli się swoimi doświadczeniami i pomysłami na usprawnienie tej współpracy.

We wtorek kolejny felieton menedżerski – tym razem Wojciech Turewicz pisze o sile pozytywnego motywowania. Jestem bardzo przekonana do słuszności tez zawartych w tym artykule: optymizmem i wiarą w człowieka można zdziałać o wiele więcej niż groźbą, czy nawet obietnicą nagrody. A co Państwo myślicie? Przeczytajcie i .. napiszcie!

W środę Aldona Torenc poruszy w swoim artykule temat zyskujący oraz większą popularność w kręgach oświatowych: tutoring, metoda rzeczywistej indywidualizacji pracy z uczniem. Polecam, bardoz merytoryczny, odpowiadający na pytania, ale i inspirujący do myślenia!

Czwartek to kontynuacja tematu uczniowskiego – tym razem Izabela Nowacka pisze o metodach aktywizujących w pracy z uczniem. Nikogo nie trzeba już chyba przekonywać, że zaangażowanie ucznió w proces dydaktyczny jest niezbędne dla odniesienia sukcesu. Przeczytajcie i podzielcie się swoimi doświadczeniami.

W piątek z radością witamy znów Monikę Zdrzyłowską, która z właściwą sobie empatią pochyla się nad trudnym okresem adolescencji, isząc o kryzysie tożsamości nastolatka. Jak wspierać nasze dziecko w tym trudnym czasie? Jak sprawić, aby stał się on początkiem dobrej współpracy na całe życie? Przeczytajcie – ja przeczytam na pewno!

Jak Państwo widzą, Edurada nieustająco staje na wysokości zadania. Zachęcam więc do lektury, a sama biegnę poprzechadzać się po gotyckich krużgankach. Miłego tygodnia!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *