Luty nieuchronnie się kończy. Za nami ferie zimowe, teraz już wszyscy zgodnie biorą się do pracy w semestrze wiosennym. Aura zachęca do pracy i aktywności, po przerwie mamy nową energię, a zbliżająca się wiosna zachęca do robienia porządków…
Porządki właśnie – w sensie metaforycznym – będą motywem przewodnim tekstów w tym tygodniu. Porządki w różnych obszarach życia szkolnego i nie tylko. Oto co dla Państwa przygotowaliśmy:
W poniedziałek – uporządkuj swój język. Język ma ogromne znaczenie, nie tylko dla komunikacji interpersonalnej, ale również dla motywacji uczniów do pracy, dla ich poczucia własnej wartości, dla naszych emocji i dobrego samopoczucia. Słowa mogą ranić, mogą też budować. Dlatego zachęcamy do przeczytania i wzięcia do serca tekstu Izabeli Nowackiej „Magia języka”. Przy okazji dowiedzą się Państwo, że świętujemy właśnie Miesiąc Języka Ojczystego (21.02 – 21.03) – może artykuł naszej ekspertki zachęci Państwa do przyłączenia się do obchodów?
We wtorek – uporządkuj grupy zadaniowe w Radzie Pedagogicznej. Pomogą w tym jasne informacje o tym, jak działają grupy zadaniowe, jakie są etapy ich pracy, formowania, jakie mogą powstać problemy. O tym przeczytacie Państwo we wtorek.
W środę – uporządkuj kontakty z technologią. Anna Kozimor-Cyganik prezentuje niezwykle istotny i aktualny temat fonoholizmu, a więc uzależnienia od smartfonów. Nasi uczniowie się z nimi nie rozstają, większość nauczycieli również nie wyobraża sobie bez nich życia. W tym i kolejnym tygodniu o wadach i zaletach smartfonów w szkole.
W czwartek – uporządkuj proces promowania szkoły. Kolejna odsłona informacji na temat zasad i form promocji szkoły, tym razem w świetle literatury.
W piątek – uporządkuj komunikację poprzez uważne słuchanie drugiej osoby. W odświeżanym cyklu o komunikacji interpersonalnej Wojciech Turewicz o zaletach aktywnego słuchania.
Polecamy nasze teksty Waszej uwadze i życzymy, aby między porządkami znaleźć czas na .. nicnierobienie. Może na początku semeestru to jeszcze możliwe?