W tym roku jesień długo rozpieszczała nas iście letnimi temperaturami, słońcem i pogodą. Wreszcie jednak nadeszła ta pora, którą niewielu lubi: deszczu i dżdżu, mżawki i ulewy, szarugi, chmur, mgieł i wczesnego zmroku. Ale może nie warto narzekać? Gdy aura nie zachęca do spacerów, można zasiąść w ulubionym fotelu, otulić się ulubionym swetrem, pomarzyć, pomyśleć, poczytać… Eduarada zaprasza!
W tym tygodniu trochę nowości a trochę kontynuacji. Niestety internetowy chochlik sprawił, że zaplanowane artykuły ukazały się z opóźnieniem, zatem w środę i w czwartek zaproponujemy Państwu to, co miało pojawić się w zeszłym tygodniu:
W środę kontynuujemy rozważania Moniki Zdrzyłowskiej na temat nowych zasad oceny pracy nauczyciela. W tym tygodniu – wskaźniki.
W czwartek znów o rodzicach w szkole i o magicznym słowie „synergia”: czy możliwa jest między rodzicami a nauczycielami realna współpraca?
We wtorek kontynuujemy rozważania na temat konfliktu i zarządzania konfliktem w szkole: w tym tygodniu o rzetelnym rozpoznawaniu rodzaju konfliktu i czynników, które leżą u jego podstaw. Mamy nadzieję, że nasz „konfliktowy cykl” pomoże oswoić zdarzające się przecież w każdej grupie nieporozumienia, niesnaski czy kłótnie i sprawić, że staną się trampoliną do lepszej współpracy w zespole.
W poniedziałek zaś przedstawiamy temat niezwykle ważny i aktualny, szczególnie dla dyrektorów szkół, a mianowicie nowe ustalenia prawne dotyczące przechowywania i elektronizacji akt pracowniczych. W artykule Roberta Ludwiniaka znajdą Państwo szczegółowe wytyczne, zmiany i zasady – polecamy!
Życzymy Państwu ciepła w sercu, dobrego tygodnia i czasu na lekturę!