A jednak będą zmiany

30 kwietnia minister Szumilas podpisała rozporządzenie w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Znikają KIPU oraz PDW. Ciężar koordynowania udzielania pomocy uczniowi mają wziąć na siebie wychowawcy.

            MEN dołożyło szkołom nowe zadanie – identyfikowanie uczniów uzdolnionych. Szczegółowe omówienie zmian znajdziecie Państwo na stronach „Edurady” w przyszłym tygodniu.

            Tradycyjnie tydzień otwieramy kolejną częścią poradnika „Nowoczesny dyrektor w szkole”. Jestem przekonany, że wszystkim kandydatom na stanowisko szefa placówki oświatowej, rady Artura Foremskiego okażą się przydatne. Wszystkie uwagi i spostrzeżenia dotyczące książki prosimy przesyłać na adres artur.foremski@eko-tur.pl.

            Wtorek i środę poświęcamy zagadnieniom prawnym. Znakomici eksperci Edurady, niezwykle cenieni prze środowisko oświatowe – Bodgan Żerkowski oraz Robert Ludwiniak podzielą się z Wami swoją wiedzą. Bogdan Żerkowski omówi szczegółowo kwestię ochrony prawnej nauczyciela, zaś Robert Ludwiniak omówi zasady korzystania z pomocy socjalnej w szkole przez pracowników, a także podpowie dyrektorom, w jaki sposób zgodnie z przepisami zarządzać zakładowym funduszem świadczeń socjalnych.

            W tym tygodniu nie zapominamy o rozwoju osobistym. W czwartek wyjątkowo zamiast artykułu Wojciecha Turewicza, będą Państwo mieli okazję zapoznać się z tekstem Aleksandry Możejko. Autorkę do rozważań o stawianiu sobie ważnych, osobistych celów zainspirował… remont. Czy wykonując rutynową czynność, jaką jest zeskrobywanie tynków, można się czegoś nauczyć? Jak sprawić, żeby drobne kłopoty nie zatrzymały nas wpół drogi? Mnie po przeczytaniu artykułu Oli przypomniało się duńskie przysłowie, które mówi, że małe psy szczekają, duże nie muszą. Podobnie mam wrażenie jest z celami, kiedy walczysz o to, co dla Ciebie ważne, czasem warto trenować, nieco zapomnianą dziś cnotę cierpliwości i konsekwencji.

            Piątek tradycyjnie zamykamy tekstem Marzanny Kielar. Tym razem uczona wyjaśni, jak radzić sobie z człowiekiem egocentrycznym. Przepis uczonej na trudnego ucznia zawiera się w niniejszych postulatach: nagrody za naukę, połączenie twardych metod z miłością, wypracowywanie szacunku, kontrolowana wolność. Czy się z tym Państwo zgadzają? Ja pracując z dość malowniczą młodzieżą w techniku i szkole zawodowej wiem, że za „twardą” metodą wychowawczą, musi iść w parze szacunek i troska o ucznia.

Udanej lektury!

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *