Po tygodniu rekordowych mrozów w Polsce i reszcie Europy z nadzieją czekam na cieplejsze promienie wiosennego słońca. W takie mroźne dni ma się ochotę zostać pod kołdrą z ciepłym kakao i czytać lub spać…. Dobrze, że przed nami zapowiadany wzrost temperatur – może wiosna nadejdzie na czas!
Tymczasem jednak Edurada dzielnie trwa na posterunku i przygotowuje Państwu codzienną porcję oświatowej inspiracji. Co proponujemy z tym tygodniu?
W poniedziałek Maria Stawska pisze o tym, jak duże znaczenie ma w wychowaniu dzieci i młodzieży edukacja historyczna. Często na lekcjach historii uczniowie pytają: „po co mi to?” A przecież już Cyceron powiedział, że historia jest nauczycielką życia. O tym, czego nas uczy – w poniedziałek.
We wtorek wracamy do tematu rodziców w szkole, ich roli i znaczenia. Czy – i dlaczego – warto zachęcać rodziców do angażowania się w życie szkoły? Czy wystarczy Rada Rodziców? O tym we wtorek.
W środę Krystyna Budzianowska proponuje przeniesienie znanej z pracy psychologów i psychoterapeutów instytucji superwizji w mury szkół. To ważny artykuł, ponieważ najważniejszym narzędziem pracy nauczyciela jest on sam – jego emocje, osobowość – dlatego też niezwykle ważne jest zapewnienie mu wsparcia. Dlatego też tematowi superwizji w szkole poświęcimy dwie kolejne środy.
W czwartek przyjrzymy się, czy zadania stojące przed dyrektorem szkoły mieszczą się w definicji zadań menedżera. Co właściwie oznacza zarządzanie placówką? O tym w czwartek.
W piątek zaś przypomnimy artykuł Wojciecha Turewicza opisujący niezwykły projekt edukacyjny w przygranicznej Dubience, który stał się wydarzeniem dla lokalnej społeczności. Projekt ilustrujący, że możliwe jest pokojowe współistnienie różnych kultur, wzajemny szacunek i praca dla dobra wspólnej ziemi. Myślę, że to przesłanie, które nie przestaje być aktualne.
Życzymy spokojnego tygodnia, wiele ciepła w życiu i pożytecznej lektury!