Coraz więcej uczniów na nauczaniu indywidualnym

Przybywa uczniów korzystających z nauki w trybie indywidualnym. Wnioski w tej sprawie dyrektorzy dostają nawet teraz, tuż przed końcem roku szkolnego.

Ewa Tatarczak, szefowa Rady Poradnictwa, ogólnokrajowej organizacji zrzeszającej pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych pytana, dlaczego uczniów w indywidualnym trybie jest teraz więcej, podkreśliła, że nawet nie chodzi o stany depresyjne, tylko o zaburzenia związane z nieradzeniem sobie z emocjami.

„Padły kompetencje społeczne dzieci, które nie wiedzą, jak się zachować, jak się odnaleźć w szkole” – powiedziała. Oceniła, że to efekt nie tylko weryfikowania, jak nam wyszedł powrót do normalności i nauki stacjonarnej, lecz także kolejek do psychiatrów oraz ograniczonych mocy przerobowych i kadrowych samych poradni.

Ekspertka zaznaczyła, że nie ma dobrej odpowiedzi na pytanie, czy indywidualne nauczanie jest ostatecznie najlepsze dla dziecka, bo zabierając je ze szkoły, utrwala się w nim przeświadczenie, że nie musi się konfrontować z rzeczywistością.

Źródło i cały tekst:https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/jest-problem-coraz-wiecej-uczniow-na-nauczaniu-indywidualnym,371026.html

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *