„Problem narasta, a na pewno się zmienia. Czas pandemii skoncentrował dzieci i młodzież na świecie wirtualnym, on służył do kontaktów, a wcześniej kontakty realizowało się normalnie w szkole. Dzieci wycofały się trochę w swój wewnętrzny świat, a co za tym idzie – w wirtualny świat” – powiedziała PAP konsultant wojewódzka w dziedzinie psychoterapii uzależnień dr n. med. i dr n. o zdr. Jolana Ryniak.
Jak zauważyła, u młodzieży e-uzależnienia często wiążą się z innymi uzależnieniami. Jeżeli – jak opisywała – dziecko dużo czasu spędza w internecie i ma trudności w kontaktach z innymi, to potem sięga po substancje psychoaktywne, ponieważ nie radzi sobie z emocjami.
Jeżeli rozmowa w domu czy z psychologiem szkolnym nie pomaga rozwiązać problemu dziecka, to należy szukać pomocy w specjalistycznej poradni leczenia uzależnień dla dzieci i młodzieży.
Mapę z wykazem ośrodków, gdzie można uzyskać pomoc, rodzice mogą znaleźć na https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/informacje-o-swiadczeniach/ochrony-zdrowia-psychicznego-dzieci-i-mlodziezy/ .
Czytaj więcej: Specjaliści ostrzegają: fonoholizm, nomofobia, phubbing – e-uzależnienia grożą dzieciom | Nauka w Polsce