Podczas badania eksperci Deloitte podzielili respondentów na cztery grupy, kierując się ich podejściem do pracy, życia rodzinnego, zarobków, dobrostanu społecznego, sukcesu i sławy.
Poszukując ofert pracy i opinii na temat potencjalnego pracodawcy, młodzi ludzie stawiają na internet.
Prawie połowa polskich studentów najchętniej pracowałaby zdalnie przez 1-2 dni w tygodniu, a 26 proc. więcej niż tydzień w miesiącu.
Jak wyjaśnia John Guziak, lider zespołu ds. kapitału ludzkiego w Europie Środkowej w Deloitte, znaczna część młodych ludzi pierwsze kroki na rynku pracy stawia już podczas studiów.
– 47 proc. badanych z Europy Środkowej deklaruje, że uczelnie wyższe dobrze lub bardzo dobrze przygotowały ich do wykonywania zawodu. Ponad jedna trzecia ocenia ten aspekt przeciętnie, a 17 proc. źle lub bardzo źle. Wśród Polaków było to odpowiednio 36 proc., 40 proc. i 24 proc. W tym obszarze widać więc pole do poprawy. Co niepokojące, tylko 12 proc. wszystkich badanych, a 18 proc. studentów w Polsce dobrze ocenia sytuację na rodzimym rynku pracy. Oznacza to, że czeka ich w najbliższym czasie wiele wyzwań związanych ze ścieżką zawodową – mówi John Guziak.
Źródło i cały tekst: https://www.pulshr.pl/edukacja/mlodzi-juz-wiedza-co-ich-czeka-niepokojace-dane,82101.html