Chcemy, promować Państwa wiedzę i doświadczenie przez publikowanie Państwa artykułów. W tym tygodniu szczególnie polecamy artykuł Hanny Bassaj poświęcony prawom dziecka w szkole. Nie zapominamy także o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wszystkich, którzy opracowują indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny dla ucznia autystycznego, odsyłam do artykułu, podający przykłady celów terapeutycznych i edukacyjnych oraz, co ważne, dostosowania wymagań do indywidualnych potrzeb.
Rodziców i nauczycieli szkół podstawowych zapraszamy do lektury Marty Sułkowskiej z Poradni Primo Psyche, która radzi stroskanym rodzicom, kiedy powinni zacząć się martwić, gdy ich dziecko ma problemy z czytaniem i pisaniem.
Nasza ekspertka Jolanta Fiedeń rozstrzyga Państwa problemy prawne. Tutaj jednocześnie warto nadmienić, że Państwo mają także możliwość zadania nam pytania za pośrednictwem naszego portalu.
W przyszłym tygodniu opublikujemy drugą cześć korespondencji ze Szwajcarii, a także rozpoczniemy cykl poświęcony ocenianiu kształtującemu. Planujemy w najbliższym czasie rozpocząć serię publikacji poświęconych systemowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej po roku doświadczeń.
Na koniec słowo pocieszenia dla wszystkich przygnębionych rozrostem biurokracji w szkole. Nadzór pedagogiczny i regulacja systemu pomocy ma zostać uproszczony- wedle zapewnień ministerstwa edukacji.