Nie wystarczy wiedza, potrzebne są też umiejętności miękkie
Jednak trzeba pamiętać, że w dobie cyfryzacji i automatyzacji kompetencje miękkie są nie mniej ważne niż te techniczne. Specjalista, który nie wie, jak podzielić się swoją wiedzą ze współpracownikami, na niewiele się zda w firmie. Dlatego warto pamiętać, że w dynamicznie zmieniającym się świecie kluczowe stają się umiejętności takie jak komunikacja, współpraca, kreatywność oraz zdolność adaptacji. Pracodawcy coraz częściej poszukują kandydatów, którzy potrafią pracować w zespole, nawiązywać relacje i radzić sobie w dynamicznych, często stresujących sytuacjach.
– Najważniejsze kompetencje miękkie, których brakuje naszym dzieciom, to kompetencje społeczne, m.in. umiejętność nawiązywania i budowania relacji z innymi ludźmi, pracy w zespole czy radzenia sobie w nowych lub stresowych sytuacjach. System edukacji powinien uwzględnić konieczność kształtowania takich kompetencji, co najmniej na równi z aktualnym programem edukacji. Bez nich młodsze pokolenie będzie miało trudności w odnalezieniu się nie tylko na rynku pracy, ale również w codziennym życiu – mówi Weronika Sadowska, delivery director w Grafton Recruitment.
Z kolei Monika Król-Szacherska, manager ds. rozwoju w specjalizującej się w doradztwie zawodowym firmie Thomas dodaje, że rozwijanie kompetencji dziecka w zakresie czterech obszarów: myślenia krytycznego, komunikacji, współpracy oraz kreatywności wpłynie korzystnie na jego przyszłość. Czytaj więcej: https://www.pulshr.pl/edukacja/oto-zawody-przyszlosci-do-ktorych-nie-przygotuje-cie-polska-szkola,105514.html