Osoby, które w przyszłości mają pełnić stanowisko dyrektora szkoły nie są w pełni przygotowani do tej roli. Jedyne przybliżenie funkcji zarządzającego szkołą opiera się na obserwacji swojego zwierzchnika oraz ukończenie kursu kwalifikacyjnego w tym zakresie. Szkoła jest instytucją szczególnie złożoną. Rolą dyrektora jest dbanie o wysoką jakość edukacyjną, ale także zarządzanie personelem, z czym wiążą się różne obszary wiedzy i umiejętności.
Dyrektor powinien być wizjonerem, menedżerem i gospodarzem, ale przede wszystkim liderem. Wymienione role może sprawować jedynie prawdziwy lider. Na ścieżce przygotowania do funkcji dyrektora nie ma przestrzeni, gdzie mógłby zdobyć umiejętności w tym zakresie. Projekt Dyrektor na starcie miałby wypełnić tę lukę i pomóc uczestnikom zgłębić, jak ważna jest rola prawdziwego przywódcy.
Cele sieci
Pomoc w przygotowaniu się do pełnienia roli lidera środowiska szkolnego
Założenia sieci
Uczestnictwo w naszej sieci jest dla Państwa dobrowolne i nieodpłatne. Sieć ma formę otwartą. Można z niej korzystać również w przypadku zainteresowania określonym modułem tematycznym.
Zapraszamy do udziału w sieci!