Podstawa prawna organizowania i udzielania ppp:
Obwieszczenie Marszałka z dnia 9 lipca 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz.1280)
1. Planowanie i koordynowanie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniowi jest zadaniem zespołu składającego się z nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych oraz specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem.
2. Dyrektor placówki tworzy zespół składający się z nauczycieli, wychowawców grupy wychowawczej oraz specjalistów prowadzących zajęcia.
3. Dyrektor wyznacza koordynatora dla poszczególnych zespołów.
4. Do zadań koordynatora należy:
a) ustalanie terminów spotkań zespołu,
b) zawiadomienie o terminie spotkania Zespołu: dyrektora placówki i wszystkich członków,
c) prowadzenie dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów,
d) przedkładanie karty zajęć rewalidacji indywidualnej, zajęć wyrównujących szanse edukacyjne oraz rozwijających uzdolnienia uczniów po spotkaniu Zespołu,
e) nawiązywanie kontaktów z PP-P, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży-ustalanie rozwiązań organizacyjnych, jeśli wynika to z planu działań wspierających dla ucznia (ustalanie czasu, miejsca zajęć, ilości osób w grupie, itp.),
f) powiadamianie rodziców o terminie spotkania zespołu.
5. Do zadań zespołu należy:
a) ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwagi na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne, w tym szczególne uzdolnienia,
b) określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia, a także z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniu,
c) określenie sposobu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia,
d) opracowanie IPET-u dla uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
e) określenie działań wspierających rodziców ucznia,
f) w zależności od potrzeb określenie zakresu współdziałania z poradniami specjalistycznymi, organizacjami pozarządowymi lub innymi działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży,
g) dokonywanie okresowej oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
h) opiniowanie wniosków o wydłużenie etapu kształcenia uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
i) na wniosek rodziców ucznia, a także na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze lub zajęcia specjalistyczne, zespół dokonuje oceny efektywności form pomocy psychologiczno-pedagogicznej przed upływem ustalonego przez dyrektora okresu udzielania danej formy pomocy,
j) dokonując oceny zespół określa wnioski i zalecenia dotyczące dalszej pracy z uczniem, w tym zalecane formy, sposoby i okresy udzielania uczniowi dalszej pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
k) zespół może być zwołany dodatkowo w każdym przypadku, kiedy zaistnieje potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
l) dokonując oceny śródrocznej, zespół określa wnioski i zalecenia dotyczące dalszej pracy z uczniem, w tym dalszej pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub jej wcześniejszego zakończenia,
m) wniosek o wcześniejsze zakończenie danej formy pomocy może złożyć także rodzic ucznia,
n) zespół co najmniej dwa razy do roku dokonuje oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej (arkusz wielospecjalistycznej oceny oraz IPET)
- o) zespół nie później niż do dnia 31 marca danego roku dokonuje oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej, określa zalecane formy i sposoby udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz okres jej udzielania,
p) w spotkaniach zespołu mogą uczestniczyć rodzice ucznia powiadomieni o terminie spotkania przez koordynatora,
q) zespół dokumentuje ustalenia podjęte na posiedzeniu.