W tym tygodniu Artur Foremski zajmuje się kwestią stylu zarządzania, który ma niemały wpływ na funkcjonowanie szkoły. Jak z formalisty przeistoczyć się w lidera? Jak zadowolić biurokrację, samemu nie stając się bezdusznym urzędnikiem? Na te i inne pytania odpowiada autor.
Wtorek zarezerwowany jest na esej Wojciecha Turewicza. Każdemu z nas czasem puszczają nerwy. Świadkiem dość nieciekawych i nieco wstydliwych ról są zazwyczaj nasi najbliżsi. Sprawa nieco się jednak komplikuje, kiedy do głosu dochodzą emocje w miejscu pracy. Co ma zrobić dyrektor, który podniósł głos na swojego pracownika? Jak rozwiązać konflikt w zarodku, tak by emocjonalny pożar nie pochłonął doszczętnie naszego profesjonalizmu?
Na naszych łamach witamy serdecznie Dorotę Rokicką. Uczestniczkę szkoleń Eko-Turu. Absolwentkę kursu dla trenerów. Pani Dorota Rokicka porusza problem samorządności w szkole. Oprócz aspektów prawnych, prezentuje w swoim artykule szereg rozwiązań praktycznych. Ten artykuł to niezwykle smakowita lektura.
W czwartek głos zabierze Joanna Kujawa na temat sensu lub bezsensu pisania rozprawy doktorskiej. Jakie jest Wasze zdanie. Doktorat dziś to przepustka do zawodowej kariery czy drogi przejaw ekstrawagancji?
Piątek kończymy artykułem Karolini Isio-Kurpińskiej. Z niego rodzice mogą się dowiedzieć, w jaki sposób budować pozytywny stosunek dziecka wobec szkoły. Jak reagować na dziecięce „gorzkie żale”, tak by nie podważać autorytetu nauczyciela? Tekst w mojej opinii ważny. Coraz częściej bowiem można słyszeć słowa krytyki pod adresem nauczycieli, płynące z ust rodziców. Jednak czy na pewno dziecko jest partnerem w tej dyskusji?
Pożytecznej lektury!