Jak wskazano potrzeba zmiany obowiązującego rozporządzenia wynika z dotychczasowych doświadczeń związanych ze sprawowaniem nadzoru pedagogicznego w formie ewaluacji. W uzasadnieniu projektu czytamy, że w opinii środowisk i osób związanych z nadzorem pedagogicznym korzyści z
realizacji tej formy nadzoru pedagogicznego są niewspółmierne do nakładu czasu i pracy koniecznych do przeprowadzenia badania ewaluacyjnego. Ewaluacja jest czasochłonna i generuje „biurokrację”, gdyż pomimo faktu, że przepisy prawa nie wymagają tworzenia na potrzeby ewaluacji żadnej dodatkowej dokumentacji, to w szkołach – w związku z ewaluacją, w szczególności ewaluacją wewnętrzną – często tworzone są dodatkowe sprawozdania, opracowania czy też zestawienia mające potwierdzić działania szkoły lub placówki w danym zakresie.
Źródło oraz proponowane zmiany: https://wartowiedziec.pl/edukacja-kultura-i-sport/60079-ocena-jakosci-pracy-szkoly-propozycje-zmian-w-nadzorze-pedagogicznym