– Chciałabym rozmawiać o danych, które są już zbierane w systemie edukacyjnym, które są wspierane przez różnego rodzaju kwestionariusze, przez badanie uczniów czy nauczycieli, ale również przez systemy inteligentne jak Librus, które też mają bardzo dużo informacji. Nie lubię rankingów, bo one są po prostu spojrzeniem na rzeczywistość według jakichś starych reguł – oceniła prof. Katarzyna Śledziewska.
Dobry system edukacji to taki, który pozwala rozwijać pasje
Mówiąc z kolei o wadach polskiego systemu edukacji, wskazuje na jego sformalizowanie.
– Gdybym miał wskazać systemy edukacyjne, które najlepiej sprawdziłyby się w obecnych czasach, to wybrałbym takie, które potrafią skupić się na potrzebach dzieci, czyli wdrażają coś, co powinno być standardem – indywidualizację nauczania. W zasadzie w Polsce indywidualne podejście do nauczania jest wymogiem prawnym i powinno być realizowane, ale z różnych powodów tak nie jest – uważa Marcin Kempka.
Źródło i cały tekst: https://www.pulshr.pl/edukacja/edukacja-przyszlosci-musi-rozwijac-kreatywnosc-innowacyjnosc-i-miekkie-kompetencje,97416.html