Mówiąc o cyfryzacji edukacji wiceszefowa MEN przypomniała, że aby móc sięgnąć po środki na ten cel z Krajowego Planu Odbudowy w III kwartale 2022 r. powinien powstać dokument strategiczny pod nazwą „Polityka cyfrowej transformacji edukacji”. Zauważyła, że taki dokument nie powstał. „Projekt nie przeszedł nawet przez konsultacje wewnątrzresortowe” – dodała.
„W momencie, w którym zmieniła się władza zdecydowaliśmy się rozpocząć od początku prekonsultacje. Przeprowadziliśmy je w 50 tys. placówek, otrzymaliśmy ponad 5 tys. zwrotnych informacji, w 16 kuratoriach zostały powołane zespoły, które przygotowały również materiały. Na podstawie tego, w wyniku prekonsultacji, po powołaniu odwołanej przez ministra (edukacji i nauki Przemysława) Czarnka Rady do spraw Informatyzacji Edukacji powstał nowy dokument +Polityka cyfrowej transformacji edukacji+” – powiedziała wiceminister. Czytaj więcej: https://samorzad.pap.pl/kategoria/edukacja/lubnauer-trwaja-prace-nad-projektem-podreczniki-sprzed-2020-r-mialy-cyfrowe