Czytająca szkoła warunkiem równych szans dla każdego dziecka

Zespół ekspertów z różnych dziedzin, w tym przedstawiciele świata akademickiego, biznesu, edukacji i kultury, opracował publikację „Czytająca szkoła warunkiem równych szans dla każdego dziecka”. Jest to pierwsza praca stworzona przez nieformalną Koalicję „Czytająca Polska”, która promuje ideę szkoły wychowującej dzieci w ekosystemie czytelniczym. Drukowane egzemplarze tej publikacji trafią do ekspertów ds. edukacji w całej Polsce, a wersja cyfrowa jest dostępna bezpłatnie online.

Wizja „Czytającej szkoły” zakłada, że nauczyciele, we współpracy z rodzicami, skupiają się na rozwijaniu umiejętności tam, gdzie jest to najbardziej potrzebne, a dyrekcja szkoły dba o realizację wspólnych celów edukacyjnych. Twórcy publikacji podkreślają, że ich propozycje są realne do wdrożenia i mogą przyczynić się do wyrównania szans edukacyjnych dzieci.

Dr Kinga Białek, współautorka publikacji, wyraziła radość, że idea rozwoju ekosystemu czytelniczego znalazła swoje rozwinięcie w tej publikacji. Zaznaczyła, że refleksje na temat roli książki w szkole są obecnie bardzo potrzebne, zwłaszcza w kontekście przygotowania nowej podstawy programowej do języka polskiego. Czytaj więcej: https://wartowiedziec.pl/edukacja-kultura-i-sport/73658-czytajaca-szkola-nowa-wizja-edukacji-dla-rownych-szans-dzieci

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *