Rozporządzenie nie podaje wzoru, a jedynie jego zakres, w który wchodzi:
- Imię i nazwisko ucznia
- klasa
- pieczęć szkoły
- Podstawa Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego oraz rodzaj dysfunkcji (bez podawania szczegółów diagnozy, mocny i słabych stron ect.)
- Okres udzielania działań wspierających
- Cele do osiągnięcia w zakresie, których uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej
- Zakres dostosowania wymagań edukacyjnych dla ucznia posiadającego orzeczenie
o potrzebie kształcenia specjalnego: - Okres udzielania konkretnej pomocy
- Rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów
- Formy metody i sposoby pracy z uczniem
- Zajęcia rewalidacyjne i resocjalizacyjne
- Działania wspierające rodziców ucznia
- Zakres współdziałania z lokalnymi placówkami
- Okresowa ocena podejmowanych działań
Przyjmując gotowy wzór IPETu, z pośród wielu jakie krążą po Internecie, warto przyjrzeć się im i sprawdzić, czy zawierają dokładnie wszystkie powyższe elementy. Brak któregoś z nich może spowodować, że w sytuacji kontroli nie będziemy w stanie wykazać się prawidłowo skonstruowanymi i prowadzonymi dokumentami.