Długotrwałe zdalne nauczanie źle wpływa na psychikę młodych

Skutki długotrwałego nauczania zdalnego w szkołach czy na uczelniach są ogromne, zwłaszcza jeśli chodzi o zdrowie psychiczne. Wiele młodych ludzi już teraz potrzebuje pomocy terapeuty czy psychologa – mówi psycholożka dr Marta Znajmiecka z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego.

Proces nauczania obejmuje nie tylko kwestie przekazywania wiedzy i jej nabywania, ale również mieści się w nim wychowanie i zaspokajanie potrzeb, m.in. kontaktu z drugim człowiekiem, bycia w grupie społecznej. Teraz te potrzeby nie są zaspokajane od roku – powiedziała dr Marta Znajmiecka.

Mówiąc o skutkach długotrwałego nauczania zdalnego, wskazała na szkody w zdrowiu psychicznym. – Myślę, że będziemy dotykać tych problemów coraz więcej. Wiele dzieci już teraz potrzebuje pomocy psychologa lub terapeuty – zaznaczyła.

Nasilają się różne lęki. Spotykamy się z takimi sytuacjami, że wieku młodych ludzi boi się wyjść z domu na ulicę. Gdy spotykają się w realu, to nie bardzo wiedzą, jak ze sobą być i o czym rozmawiać – wyjaśniła.

Źródło i cały tekst: https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/ekspertka-dlugotrwale-zdalne-nauczanie-zle-wplywa-na-psychike-mlodych,266238.html

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *