Dyskalkulia pod lupą MEN

W tym roku 460 maturzystów przystąpiło do egzaminu z matematyki na uproszczonych zasadach. MEN chce bliżej przyjrzeć się temu zaburzeniu.

Dyskalkulia to specyficzne zaburzenia zdolności matematycznych. – Trzeba podkreślić, że osoby borykające się z tym zaburzeniem to osoby inteligentne, nie przejawiające żadnych innych problemów z uczeniem się – mówi Ewa Jakacka, przewodnicząca Polskiego Towarzystwa Dysleksji. Dyskalkulia polega na tym, że uczeń jest w stanie nauczyć się rozwiązywania zadań tylko na pamięć. Nie rozumie, czego się uczy, więc przy podstawieniu innych liczb, nie jest w stanie rozwiązać zadania.

Zaburzenie to jest bardzo rzadko diagnozowane. Poradnie pedagogiczno – psychologiczne praktycznie nie dysponują narzędziami pozwalającymi jednoznacznie określić rodzaj specyficznych zaburzeń w uczeniu się matematyki. Choć, jak szacuje Polskie Towarzystwo Dysleksji, problem ten dotyczy promila uczniów, MEN deklaruje baczniejsze przyjrzenie się temu problemowi.

Źródło i cały tekst: http://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/946748,co-to-jest-dyskalkulia-matura-z-dyskalkulia.html

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *