Zgodnie z Art. 94. Kodeksu Pracy
Pracodawca jest obowiązany w szczególności:
(…)
- 9. stosować obiektywne i sprawiedliwe kryteria oceny pracowników oraz wyników ich pracy,
- a. prowadzić dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akta osobowe pracowników,
Wytyczne dotyczące realizacji tego obowiązku zostały zawarte w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika.
W rozporządzeniu w § 8 na pracodawcę został nałożony obowiązek prowadzenia innego rodzaju dokumentacji, a mianowicie : karty ewidencji czasu pracy, imiennej karty wypłacanego wynagrodzenia za pracę i innych świadczeń związanych z pracą; karty ewidencyjnej przydziału odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej. Pracodawca powinien również ustalić sposób potwierdzenia przez pracowników obecności w pracy. Postanowienia takie znajdować powinny się w regulaminie pracy. W praktyce najczęstszym sposobem kontrolowania obecności pracowników w pracy są listy obecności.
Dlatego należy szukać odpowiedzi na powyższe pytanie w Regulaminie Pracy placówki.