Przed dyrektorem każdej placówki oświatowej bardzo trudne zadanie – jak zbudować niemal od podstaw e-szkołę? Poniżej prezentujemy praktyczne wskazówki, jak się do tego zabrać.
ETAP I
I. Sprawdzenie czy szkoła, centrum kształcenia zawodowego, placówka kształcenia ustawicznego oraz centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego mają kontakt za pośrednictwem Internetu ze wszystkimi uczniami/słuchaczami, rodzicami i nauczycielami oraz czy posiada ich aktualne numery telefonów
1. Diagnoza środowiska ucznia pod kątem możliwości komunikacyjnych (ankieta online)
- dostęp do Internetu – ograniczony, nieograniczony,
- dostęp uczniów do urządzeń (laptop, komputer, smartfon) – ograniczony (w jaki sposób?), nieograniczony,
- korzystanie z komunikatorów (jakich?),
- warunki lokalowe do przeprowadzenia nauki zdalnej (czy dziecko dysponuje własnym pokojem i komputerem i ma dostęp do Internetu),
- możliwości organizacyjne i czasowe rodziców,
- zaopatrzenie w materiały papiernicze, możliwość zaopatrzenia,
- preferowana, dogodna forma kontaktu, przesyłania materiałów, dostarczania materiałów.
2. Diagnoza środowiska nauczycieli pod kątem możliwości komunikacyjnych (ankieta online)
- dostęp do Internetu – ograniczony, nieograniczony,
- dostęp do urządzeń (laptop, komputer, smartfon) – ograniczony (w jaki sposób?), nieograniczony,
- korzystanie z komunikatorów (jakich?),
- możliwości organizacyjne i czasowe nauczycieli,
- preferowana forma kontaktu, przesyłania materiałów,
3. Przygotowanie informacji, wybór formy komunikacji adekwatnej dla całej społeczności szkoły, preferowanych kanałów współpracy i komunikacji.
Druga część artykułu ukaże się w najbliższy czwartek.
Mariloa Piątek