Tragedia za wschodnią granicą trwa – setki tysięcy ludzi – głównie matek z dziećmi – uciekają przed wojną. Dlatego nadal pozostajemy w tematach wielokulturowości, radzenia sobie ze skutkami masowych migracji ludności, edukacji w klasach z dziećmi cudzoziemskimi. Chcielibyśmy jednak rozpocząć ten tydzień od wyjątkowej relacji – 15 km od przejścia granicznego w Dorohusku stoi bowiem dom, który od dwóch tygodni stał się prawdziwym azylem dla uciekinierów – nam udało się porozmawiać z anonimowym darczyńcą, który robi, co może, aby choć trochę ulżyć uchodźcom w ich ucieczce.
Ponadto piszemy w tym tygodniu o:
- Materiałach dla nauczycieli, z których warto skorzystać w pracy z uczniami cudzoziemskimi;
- Procesie adaptacji uchodźcy w obcym kraju w kontekście polskich szkół przyjmujących masowo dzieci z Ukrainy;
- Pracy wychowawczej w klasie wielokulturowej;
- Procesie powstawania agresji.
Piszcie do nas, jakich tematów najbardziej potrzebujecie. Jesteśmy dla Was!
Redaktorka Naczelna Edurady