Bardzo często mówi się o braku równowagi, rozproszeniu czy wielozadaniowości w społecznościach szkolnych. Kto najbardziej jest narażony na przebodźcowanie i obciążenie psychiczne w szkołach? Jak można sobie z tym radzić?
Anna Nowacka: Szkoła niestety jest miejscem stresu. Na przebodźcowanie i obciążenie psychiczne w szkołach są tak naprawdę narażeni wszyscy członkowie społeczności szkolnej, zaczynając od uczniów i uczennic, przez osoby nauczające, kadrę zarządzającą, na pracownikach obsługi i administracji kończąc. To wpływa na samopoczucie, na komfort pracy i nauki. Zamiast leczyć skutki, warto skupić się na profilaktyce, a żeby działania profilaktyczne były skuteczne i przyniosły trwałe rezultaty, nie powinny skupiać się wyłącznie na młodych ludziach, ale również m.in. na nauczycielach i nauczycielkach.
W odpowiedzi na te problemy Fundacja Szkoła z Klasą uruchomiła projekt Szkoła Dobrostanu. Jakie są jego cele i kto może z niego skorzystać?
Źródło i cały tekst: https://wartowiedziec.pl/edukacja-kultura-i-sport/68781-nauczycielki-i-nauczyciele-potrzebuja-mindfulness