W programach nauczania muszą pojawić się tematy związane z ważnymi kwestiami społecznymi i cywilizacyjnymi, takimi jak zmiany klimatyczne czy wykluczenie społeczne, twierdzą autorzy raportu o edukacji „Między pandemią COVID-19 a edukacją przyszłości”.
Podstawą zmian powinna być indywidualizacja podejścia do uczniów.
Szkoła powinna tworzyć warunki, w których osoby uczące się nie boją się popełniać błędów, lecz traktują je jako wyzwania i szanse na rozwój.
– Problemy polskiej szkoły nie zaczęły się wraz z pandemią, ciągną się już od dłuższego czasu. Brak jakichkolwiek rzetelnych działań, żeby klasy nie liczyły ponad trzydzieści osób, przy jednoczesnym snuciu pięknych baśni na temat indywidualizacji procesu edukacyjnego, są tego dobrym przykładem – stwierdził w jednym ze swoich wpisów na Facebooku Paweł Lęcki, nauczyciel języka polskiego w II Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Sopocie.
Źródło i cały tekst: https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/oceny-najmniej-wazne-konieczna-jest-zmiana-modelu-edukacji,284129.html