W cyklu ukazały się już: harmonogram rozwoju zawodowego, plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty i kontraktowego oraz artykuł opisujący proces rozwoju zawodowego nauczycieli.
Wymogi rozporządzenia | Zaplanowane zadania do wykonania | Uwagi o realizacji zadania | |
§8 ust. 1 pkt 1 | Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy |
|
|
§8 ust. 1 pkt 2 | Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły |
|
|
§8 ust. 1 pkt 3 | Pogłębianie wiedzy i umiejętności służące własnemu rozwojowi, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły |
|
|
§8 ust. 1 pkt 3 | Pogłębianie wiedzy i umiejętności służące podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły |
|
|
§8 ust. 2 pkt 1 | Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły |
|
|
§8 ust. 2 pkt 2 | wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej |
|
|
§8 ust. 2 pkt 3 | Nabycie umiejętności dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami |
|
|
§8 ust. 2 pkt 3 | Przeprowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych |
|
|
§8 ust. 2 pkt 3 | Prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć |
|
|
§8 ust. 2 pkt 5 | Nabycie umiejętności rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4a | Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich |
| Trzy z poniższych sześciu zadań |
§8 ust. 2 pkt 4b | Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4c | Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4d | Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4e | Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami |
|
|
§8 ust. 2 pkt 4f | Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej |
|
|