Umowy w rejestrze już nie na 500 zł, a 5000 zł, bez VAT i później

Do projektu korekty Polskiego Ładu trafiła "wrzutka" dotycząca tzw. rejestru umów, który miał wejść w życie od 1 lipca. Wpisowi mają podlegać umowy o wartości powyżej 5000 zł, bez VAT. Termin wdrożenia obowiązku przesunięto dla samorządów na 1 stycznia 2023 roku. Nowe przepisy wzbudziły masę wątpliwości - np. czy obejmują również umowy o pracę.

Wrzutka do podatkowego Polskiego Ładu  

W rządowym projekcie poprawek do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw, na etapie procedowania w Sejmie, dorzucono przepisy dotyczące rejestru.  Przesuwają one datę wejścia w życie przepisów dotyczących rejestru na 1 stycznia 2023 r. 

Rejestr będzie dotyczył umów zawartych od dnia: 

 

  • 1 października 2022 r. – w przypadku Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, ministerstw i urzędów wojewódzkich.
  • 1 stycznia 2023 r. – w przypadku jednostek samorządu terytorialnego oraz ich związków, związków metropolitalnych i samorządowych jednostek organizacyjnych;
  • 1 kwietnia 2023 r. – w przypadku pozostałych jednostek sektora finansów publicznych.

Z projektowanej poprawki wynika, że w rejestrze mają być zamieszczane informacje o umowach zawartych w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej albo innej formie szczególnej, których wartość przedmiotu przekracza 5000 zł bez podatku od towarów i usług. 

Źródło i więcej na Prawo.pl:https://www.prawo.pl/samorzad/rejstr-umow-sektora-finansow-publicznych-nowelizacja,515208.html

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *