W związku z podpisaniem przez Pana Prezydenta ustawy o reformie oświaty, czeka nas wszystkich w tym roku wiele zmian. Edurada będzie dokładała starań, aby ułatwić Państwu pracę, odpowiedzieć na pytania i wesprzeć w okresie transformacji. Zaczynamy w tym tygodniu artykułem Magdaleny Soszyńskiej-Kalinowskiej dotyczącego wpływu nowego prawodawstwa na funkcjonowanie przedszkoli.
We wtorek temat zawsze aktualny, ale szczególnie chyba w trudnych, zimowych, leniwych miesiącach: rola dyrektora w motywowaniu nauczycieli. Czy dyrektor-lider ma wpływ na motywację swoich nauczycieli do pracy? Jakimi narzędziami dysponuje i jaka jest ich skuteczność? O tym we wtorek.
W środę pochylimy się nad uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, a konkretnie uczniem z zaburzeniami spektrum autyzmu. Uczniów tych coraz częściej można spotkać w szkołach masowych, a ich zachowania mogą sprawiać trudności nauczycielom nieprzygotowanym do pracy z takim uczniem. Jak sobie radzić z trudnymi zachowaniami ucznia z autyzmem – o tym w środę.
W czwartek po raz kolejny omówimy temat ewaluacji wewnętrznej. Niekoniecznie lubiana przez nauczycieli, może stanowić doskonałe narzędize poprawy jakości pracy szkoły, o ile zostanie odpowiednio przeprowadzona. Zapraszamy do lektury w czwartek!
W piątek zaś, ponieważ w poprzednim tygodniu zapraszaliśmy Państwa do grania w gry planszowe, przypominamy recenzję jednej z nich z zeszłego roku – być może komuś umknęła, a przed feriami warto uzupełnić kolekcję!
Życzymy dobrego tygodnia z Eduradą!