To zupełnie niezwykłe – dopiero świętowaliśmy gwiazdkowo, a już mamy luty. Dopiero wyglądaliśmy ferii, a połowa już za nami. Dopiero robiło się ciemno chwilę po 15, a już nawet około 17 widno… ta ostatnia zmiana akurat na lepsze, ale pozostałe niezmiennie mnie zaskakują. Pamiętacie Państwo, jak długi był semestr, gdy sami byliśmy uczniami? Czy tylko mnie z wiekiem czas wydaje się przeciekać przez palce?
Na pewno nie pomaga w dbaniu o czas liczba dostępnych w XXI wieku dystraktorów. „Chwila” na Facebooku, „tylko sprawdzę pocztę”, „rzut oka na Instagram” i już południe, a nic nie zostało zrobione. Z podziwem patrzę na moje dzieci, którym udaje się w tych warunkach nawet czasem przygotować do sprawdzianu czy odrobić pracę domową – ja jako osoba dorosła mam nad sobą terminy, które nie podlegają dyskusji i tylko dlatego nie spędzam w internecie całych dni!
Tyle obserwacji tytułem wstępu, a teraz zachęta, abyście znaleźli Państwo jednak chwilę by zajrzeć na Eduradę. Co przygotowaliśmy w tym tygodniu?
W poniedziałek ciąg dalszy ewaluacji rozwijania kompetencji kluczowych pióra Izy Nowackiej. W zeszłym tygodniu artykuł cieszył się sporym zainteresowaniem – mamy nadzieję, że i w tym Państwa zaciekawi.
We wtorek i czwartek również kontynuacja: we wtorek grup zadaniowych w Radzie Pedagogicznej, a w czwartek tematyki związanej z rekrutacją pracowników.
W środę pierwsza z dwóch części artykułu dotyczącego edukacji włączającej: czym naprawdę jest i jakie są jej cele. Warto przeczytać i przemyśleć.
W piątek znów przypomnimy Państwu jeden z tekstów opublikowanych na naszym portalu w dawnych dniach. Na jaki temat? Niech to pozostanie niespodzianką!
Życzymy Państwo więcej uważności, spowolnienia czasu (szczególnie, jeśli cieszycie się feriami), pięknej pogody i spokojnego tygodnia!