Plan nadzoru pedagogicznego jest opracowywany w oparciu o rozporządzenie MEN w sprawie nadzoru z 25 sierpnia 2015 r. Dyrektor opracowuje na każdy rok szkolny plan, który przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej w terminie do 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan. Dyrektor szkoły, w terminie do dnia 31 sierpnia przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej wnioski i rekomendacje ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
Plan nadzoru, zawiera w szczególności:
• przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz termin jej przeprowadzenia,
• tematykę i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa,
• zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań,
• plan obserwacji,
• zakres monitorowania.
Plan nadzoru pedagogicznego jest opracowywany z uwzględnieniem;
– wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole w poprzednim roku,
– podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa.
Plan ewaluacji wewnętrznej zawiera:
• przedmiot ewaluacji ustalony na podstawie wniosków z nadzoru z poprzedniego roku i na podstawie kierunków polityki oświatowej państwa,
• termin przeprowadzenia ewaluacji,
• wykaz osób odpowiedzialnych za jej przeprowadzenie
Plan kontroli wewnętrznej zawiera:
• tematykę kontroli ustaloną na podstawie wniosków z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego, na podstawie kierunków polityki oświatowej państwa, tematykę kontroli stałych np.:
– ocena kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów oraz sprzętu należącego do szkoły,
– ocena realizacji podstawy programowej,
– ocena terminowości i prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania,
– ocena punktualności i poprawności pełnienia dyżurów nauczycielskich itp.
• osoby wskazane do kontroli,
• formę kontroli,
• termin,
• osobę kontrolującą.
Monitorowanie pracy szkoły obejmuje:
• zakres monitorowania wynikający z realizacji wniosków z nadzoru pedagogicznego z poprzedniego roku, wynikający z realizacji kierunków polityki oświatowej państwa oraz stałe obszary monitorowania,
• osoby udzielające informacji w procesie monitorowania,
• termin monitorowania,
• wskazanie osoby prowadzącej monitoring.
Wspomaganie obejmuje:
• planowanie diagnozy pracy szkoły i inne badania wewnętrzne (zakres wspomagania-zakres diagnozy, metody diagnozy, odpowiedzialny, termin, uwagi),
• doskonalenie zawodowe (nazwa szkolenia, forma, termin, uczestniczący),
• organizowanie szkoleń i narad.
Plan obserwacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych wynikających z działalności statutowej szkoły zawiera:
• problematykę obserwacji, czyli cele szczegółowe, wynikająca z wniosków z nadzoru z poprzedniego roku, oraz kierunków polityki oświatowej państwa,
• cel ogólny obserwacji,
• wskazanie osoby obserwowanej,
• wskazanie termin oraz oddziału klasowego, w którym odbędzie się obserwacja.
Plan nadzoru pedagogicznego jest opracowywany w oparciu o rozporządzenie MEN w sprawie nadzoru z 25 sierpnia 2015 r. Dyrektor opracowuje na każdy rok szkolny plan, który przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej w terminie do 15 września roku szkolnego, którego dotyczy plan. Dyrektor szkoły, w terminie do dnia 31 sierpnia przedstawia na zebraniu rady pedagogicznej wnioski i rekomendacje ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego. Plan nadzoru, zawiera w szczególności: • przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz termin jej przeprowadzenia, • tematykę i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa, • zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań, • plan obserwacji, • zakres monitorowania. Plan nadzoru pedagogicznego jest opracowywany z uwzględnieniem; – wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w szkole w poprzednim roku, – podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa. Plan ewaluacji wewnętrznej zawiera: • przedmiot ewaluacji ustalony na podstawie wniosków z nadzoru z poprzedniego roku i na podstawie kierunków polityki oświatowej państwa, • termin przeprowadzenia ewaluacji, • wykaz osób odpowiedzialnych za jej przeprowadzenie Plan kontroli wewnętrznej zawiera: • tematykę kontroli ustaloną na podstawie wniosków z nadzoru z poprzedniego roku szkolnego, na podstawie kierunków polityki oświatowej państwa, tematykę kontroli stałych np.: – ocena kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów oraz sprzętu należącego do szkoły, – ocena realizacji podstawy programowej, – ocena terminowości i prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, – ocena punktualności i poprawności pełnienia dyżurów nauczycielskich itp. • osoby wskazane do kontroli, • formę kontroli, • termin, • osobę kontrolującą. Monitorowanie pracy szkoły obejmuje: • zakres monitorowania wynikający z realizacji wniosków z nadzoru pedagogicznego z poprzedniego roku, wynikający z realizacji kierunków polityki oświatowej państwa oraz stałe obszary monitorowania, • osoby udzielające informacji w procesie monitorowania, • termin monitorowania, • wskazanie osoby prowadzącej monitoring. Wspomaganie obejmuje: • planowanie diagnozy pracy szkoły i inne badania wewnętrzne (zakres wspomagania-zakres diagnozy, metody diagnozy, odpowiedzialny, termin, uwagi), • doskonalenie zawodowe (nazwa szkolenia, forma, termin, uczestniczący), • organizowanie szkoleń i narad. Plan obserwacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych wynikających z działalności statutowej szkoły zawiera: • problematykę obserwacji, czyli cele szczegółowe, wynikająca z wniosków z nadzoru z poprzedniego roku, oraz kierunków polityki oświatowej państwa, • cel ogólny obserwacji, • wskazanie osoby obserwowanej, • wskazanie termin oraz oddziału klasowego, w którym odbędzie się obserwacja.
|