Oceny najmniej ważne? „Konieczna jest zmiana modelu edukacji”

Szkoła po pandemii powinna być bardziej elastyczna, mniej nastawiona na ocenianie, a bardziej na przygotowanie ucznia do przyszłego życia – uważają eksperci zespołu prof. Hausnera. Zmiana podejścia do edukacji będzie jednak niezwykle trudnym zadaniem.

W programach nauczania muszą pojawić się tematy związane z ważnymi kwestiami społecznymi i cywilizacyjnymi, takimi jak zmiany klimatyczne czy wykluczenie społeczne, twierdzą autorzy raportu o edukacji „Między pandemią COVID-19 a edukacją przyszłości”.

Podstawą zmian powinna być indywidualizacja podejścia do uczniów.

Szkoła powinna tworzyć warunki, w których osoby uczące się nie boją się popełniać błędów, lecz traktują je jako wyzwania i szanse na rozwój.

– Problemy polskiej szkoły nie zaczęły się wraz z pandemią, ciągną się już od dłuższego czasu. Brak jakichkolwiek rzetelnych działań, żeby klasy nie liczyły ponad trzydzieści osób, przy jednoczesnym snuciu pięknych baśni na temat indywidualizacji procesu edukacyjnego, są tego dobrym przykładem – stwierdził w jednym ze swoich wpisów na Facebooku Paweł Lęcki, nauczyciel języka polskiego w II Liceum Ogólnokształcącym im. Bolesława Chrobrego w Sopocie.

Źródło i cały tekst: https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/oceny-najmniej-wazne-konieczna-jest-zmiana-modelu-edukacji,284129.html

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *