Badanie: na zdalnej edukacji najbardziej ucierpiała funkcja opiekuńcza szkoły

Zdalne kształcenie pozwala w mniejszym lub w większym stopniu realizować podstawę programową, dużo trudniej jest z funkcją wychowawczą szkoły, a najgorzej z funkcją opiekuńczą - wynika z badania zdalnego nauczania przeprowadzonego przez pedagożki z Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Badanie potwierdziło, że większość nauczycieli nie miała wcześniej do czynienia z kształceniem online. Dla 20 proc. ankietowanych okazało się ono bardzo trudne.

Jeśli we wrześniu ponownie będzie konieczne prowadzenie zdalnych lekcji, na pewno wszyscy będą do tego lepiej przygotowani.

Nie można jednak powtórzyć tego samego błędu, czyli nastawienia się wyłącznie na dydaktykę – mówi współautorka badania prof. UAM Sylwia Jaskulska.

Badanie przeprowadzono od 21 kwietnia do 18 maja. Ankietę internetową wypełniło 780 nauczycieli z publicznych, prywatnych i społecznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Źródło i cały test: https://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/badanie-na-zdalnej-edukacji-najbardziej-ucierpiala-funkcja-opiekuncza-szkoly,189697.html