- dostosowanie metod, form, sposobów pracy,
- monitorowanie angażowania się w zajęcia, sposób wykonywania zadań, nabywania wiedzy i umiejętności przez każde dziecko,
- rozmawianie z dziećmi zawsze, kiedy pojawia się jakiś problem,
- różnicowanie rodzajów zadań i stopnia ich trudności,
- stosowanie różnych strategii motywowania i wyzwalania aktywności dzieci,
- stosowanie zróżnicowanych metod, form pracy, środków dydaktycznych,
- stwarzanie okazji do odniesienia sukcesu przez każde dziecko na miarę jego możliwości,
- udzielanie dzieciom pomocy w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych, wychowawczych, społecznych, emocjonalnych,
- udzielanie kształtującej informacji zwrotnej,
- uwzględnianie czynników wewnętrznych: nastroju, napięcia emocjonalnego, zmęczenie) mających wpływ na przebieg procesu uczenia się i zachowania dzieci,
- uwzględnianie zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- uwzględnianie zróżnicowanego tempa pracy dzieci,
- wspomaganie indywidualne dzieci podczas wykonywania określonych zadań.