W jaki sposób nauczyciel w przedszkolu może wykorzystać w bieżących działaniach edukacyjnych informacje z przeprowadzonego rozpoznania potrzeb dzieci?

  • dostosowanie  metod, form, sposobów pracy,
  • monitorowanie angażowania się w zajęcia, sposób wykonywania zadań, nabywania wiedzy i umiejętności przez każde dziecko,
  • rozmawianie z dziećmi zawsze, kiedy pojawia się jakiś problem,
  • różnicowanie rodzajów zadań i stopnia ich trudności,
  • stosowanie różnych strategii motywowania i wyzwalania aktywności dzieci,
  • stosowanie zróżnicowanych metod, form pracy, środków dydaktycznych,
  • stwarzanie okazji do odniesienia sukcesu przez każde dziecko na miarę jego możliwości,
  • udzielanie dzieciom pomocy w przezwyciężaniu trudności edukacyjnych, wychowawczych, społecznych, emocjonalnych,
  • udzielanie kształtującej informacji zwrotnej,
  • uwzględnianie czynników wewnętrznych: nastroju, napięcia emocjonalnego, zmęczenie) mających wpływ na przebieg procesu uczenia się i zachowania dzieci,
  • uwzględnianie zaleceń zawartych w opiniach i orzeczeniach poradni psychologiczno-pedagogicznych,
  • uwzględnianie zróżnicowanego tempa pracy dzieci,
  • wspomaganie indywidualne dzieci podczas wykonywania określonych zadań.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *